شناسه خبر : 14410

جای فعالیت خیرین در حوزه بیمه‌های روستایی خالی است

جای فعالیت خیرین در حوزه بیمه‌های روستایی خالی است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: موضوع بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر می تواند به عنوان یکی از این اقدامات سرمایه گذاران در حوزه مسئولیت های اجتماعی تعریف شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، حمیدرضا مومنی در آیین امضای تفاهمنامه همکاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و سازمان منطقه آزاد قشم، اظهار کرد: قشم با توجه به امکانات و ظرفیت های موجود آمادگی کامل دارد تا استفاده از برنامه ها، طرح‌ها و توان بخش خصوصی و خیرین برای توسعه جوامع محلی و گسترش پوشش بیمه در روستاهای جزیره اقدام کند.

وی افزود: اسناد بالادستی و طرح های آمایش سرزمینی تکمیل کننده مسیر پیشرفت و عامل ایجاد امنیت پایدار در نقاط مختلف به ویژه در جوامع محلی و روستاها برای دستیابی به توسعه پایدار و متوازن هستند.

مومنی در ادامه تاکید کرد: معتقدیم که توسعه پایدار از مسیر جوامع محلی می گذرد و برای رسیدن به پیشرفت نیازمند همراهی و تعامل سازنده با جامعه محلی و روستاهای جزیره به عنوان یکی از بخش های توانمند و مولد در اقتصاد قشم هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به فعالیت مثبت خیرین بویژه در حوزه سلامت در جزیره، تصریح کرد: جای فعالیت خیرین در حوزه بیمه های روستایی خالی است و امیدواریم با اجرایی شدن تفاهمنامه این موضوع در قشم به عنوان پایلوت اجرایی شود و در آینده شاهد پیشرفت بیشتر و گسترش پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در جزیره باشیم.

وی ادامه داد: تمامی واحدهای تولیدی فعال در قشم باید برای  عمل به مسئولیت اجتماعی خود اقدامات و مشارکت هایی را در حوزه های مختلف داشته باشند و موضوع بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر می تواند به عنوان یکی از این اقدامات سرمایه گذاران در حوزه مسئولیت های اجتماعی تعریف شود.

مومنی با بیان اینکه اگر اشتغال پایدار در جوامع روستایی ایجاد شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، افزود: موضوع بیمه تثبیت کننده توسعه پایدار در روستاهاست.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان ابراز امیدواری کرد: با افزایش پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در میان روستاهای جزیره قشم اقدامات مثبتی در راستای حفظ کرامت انسانی ساکنان و حذف نابرابری و برقرار شدن عدالت اجتماعی و برخورداری جوامع محلی از امکانات فراهم شود.

 

ارسال نظر