شناسه خبر : 12844

مراجعات مردم به مراکز فیزیوتراپی ۶۰ درصد کاهش یافت

مراجعات مردم به مراکز فیزیوتراپی ۶۰ درصد کاهش یافت

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با ییان اینکه کرونا تاثیرات نامطلوبی بر همه حوزه‌های درمانی از جمله فیزیوتراپی گذاشته، گفت:‌ شیوع این ویروس در کشور باعث شده مراجعات مردم به مراکز فیزیوتراپی حدود ۶۰ درصد کاهش یابد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از  ایرنا، احمد موذن زاده رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران روز چهارشنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری مشترک این انجمن با سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح افزود: کرونا تاثیرات نامطلوبی بر همه حوزه های درمانی از جمله فیزیوتراپی گذاشته بطوریکه عدم پذیرش بیماران در این مراکز، گردش مالی را نیز مختل کرده است.

وی اظهار داشت: بسیاری از مردم به خصوص بیمارانی که دچار مشکلات توانبخشی هستند به خاطر ترس از ابتلا به کرونا، برای دریافت خدمات به این مراکز مراجعه نمی کنند و این مسئله باعث می شود در آینده ای نزدیک با مشکلات عدیده توانبخشی مواجه شویم.

موذن زاده ادامه داد:اکنون هشت هزار فیزیوتراپیست در سه هزار مرکز فیزیوتراپی فعالیت دارند و با توجه به کرونا همچنان مهمان ما است باید بحث فیزیوتراپی از راه دور در کشور نهادینه شود تا افراد دچار مشکلات حاد تر جسمی نشوند.

وی تصریح کرد: تامین هزینه های ماسک، مواد ضدعفونی کننده و دستکش و عدم پوشش بیمه ای در این زمینه گردش مالی مراکز فیزیوتراپی را نیز مختل کرده است.

موذن زاده امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با سازمان بیمه خدمات درمانی را نقطه عطفی در جهت ارایه خدمات به مردم بویژه خانواده نیروهای مسلح دانست و گفت: همکاری مشترک در جهت اتوماسیون پذیرش و ارایه خدمات فیزیوتراپی، همکاری مشترک در تهیه فرم خوداظهاری بیماران در مورد کیفیت نحوه ارایه خدمات، اثربخشی و میزان رضایت خدمات در منزل با تایید انجمن توسط مراکز فیزیوتراپی طرف قرارداد و غیره از محورهای مهم این تفاهم نامه است.

وی افزود: مراکز فیزیوتراپی طرف قرارداد با نظارت انجمن و تایید وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی خدمات فیزیوتراپی در مراکز و منزل به خانواده نیروهای مسلح ارایه می دهد.

امیر نوروزی مدیرعامل بیمه سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح  نیز در حاشیه این نشست گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ مرکز فیزیوتراپی همکاری مشترک در ارایه خدمت به خانواده نیروهای مسلح دارند.

وی اظهار داشت: این سازمان اولین سازمان بیمه گری است که در حوزه توانبخشی فعالیت دارد و قرار است با همکاری انجمن فیزیوتراپی این بسته خدمتی را توسعه دهیم و با توجه به اینکه کشورمان به سمت جمعیت سالمندی پیش می رودبحث توانبخشی و فیزیوتراپی در اولویت برنامه ما قرار گرفت.

نوروزی با بیان اینکه باید ضررهای ناشی از سلامت جسمی دوره سالمندی را گرفت، تصریح کرد: پرسنل نیروهای مسلح با توجه به سختی کاری که در دوره خدمت دارند در بازنشستگی دچار آسیب های جدی جسمی هستند و باید به آنها خدمات فیزیوتراپی ارایه شود و انجمن فیزیوتراپی نخستین انجمنی است که به همکاری مشترک پرداخته ایم.

وی اظهار داشت: بسته خدمتی ارایه شده شامل بیمه پایه و مکمل است و شرایطی فراهم شده تا خدمات فیزیوتراپی در منزل نیز بصورت سرپایی ارایه شود.

در پایان نشست امضای تفاهم نامه همکاری مشترک انجمن فیزیوتراپی ایران و سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح ازخانواده اصغر عیسی آبادی مسوول بخش فیزیوتراپی بیمارستان خانواده ارتش که در حین خدمات به کرونا مبتلا و به عنوان شهید مدافع سلامت جان خود را از دست داد، تقدیر شد.

ارسال نظر