شناسه خبر : 11486

کرونا ۴ درصد بیمه‌شدگان تهران را بیکار کرد

کرونا ۴ درصد بیمه‌شدگان تهران را بیکار کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: شیوع ویروس کرونا موجب بیکار شدن چهار درصد از سه میلیون و ۴۰۰ هزار شاغل رسمی در سطح این استان شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، حشمت‌الله عسگری افزود: در پی شیوع بیماری کووید ۱۹ حدود ۱۶۰ هزار متقاضی دریافت بیمه بیکاری وجود دارد که از این تعداد ۱۴۷ هزار نفر مشمول دریافت شناخته شدند.

وی با اشاره به اینکه کمی تاخیر در رسیدگی به موضوع بیمه بیکاری افرادی که به خاطر شیوع ویروس کرونا بیمار شدند، وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه تامین مالی این اقدام از محل کمکی بود که دولت باید به تامین اجتماعی می‌کرد، اجرا و رسیدگی به این تقاضاها زمانبر است و با تاخیر انجام شد.

 

پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان طی روزهای آینده بابت بیمه بیکاری افراد متاثر از کرونا

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: طی ۲ هفته اخیر رقمی در حدود یکهزار میلیارد تومان در میان استان‌های مختلف کشور توزیع شد و از این میان سهم استان تهران به یک چهارم آن معادل ۲۵۰ میلیارد تومان می رسید که طی روزهای جاری به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

عسگری ادامه داد: ۱۴۷ هزار شاغل متقاضی و مشمول بیمه بیکاری شامل همه افرادی است که در بخش‌های مختلف اقتصادی این استان فعالیت می‌کردند.

پیش از این نیز «عسگری» از اختصاص بودجه برای حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از شرایط کرونا خبر داده بود.

نگرانی از سلامتی مردم گرچه دغدغه اصلی دولت است اما روی دیگر این دغدغه تامین نیازهای جامعه در شرایط بحرانی است؛ جامعه نیز باید باور داشته باشد که آینده ویروس کرونا نامشخص است بنابراین مردم باید زندگی خود را با این ویروس در هر شرایطی سازگار کنند تا خسارت‌ها به حداقل برسد.

 

ارسال نظر