٤٠ درصد از آسیب دیدگان سوانح رانندگی را موتورسواران تشکیل می‌دهند

٤٠ درصد از آسیب دیدگان سوانح رانندگی را موتورسواران تشکیل می‌دهند

مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها گفت: ضرورت دارد ‌از هدر رفت حدود چهار درصد از درآمد ناخالص ملی کشور که ناشی از بروز سوانح رانندگی است، جلوگیری کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، ناصر رزاق‌منش، اظهار داشت: برگزاری مراسم مختلف در هفته ایمنی حمل و نقل (24 تا 30 آبان) همزمان با سالروز جهانی یادمان قربانیان سوانح رانندگی ضرورتی جهت توجه هر چه بیشتر افکار عمومی به آسیب‌های انسانی، اجتماعی و اقتصادی خواهد بود.

وی در مورد ضرورت توجه به ‌تلفات و صدمات سوانح رانندگی، ‌گفت‌: هفته ایمنی حمل و نقل که بنا بر پیشنهاد جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در چند ماه گذشته به کمیسیون ایمنی راه‌های کشور و تصویب آن صورت گرفت‌، می‌تواند یادآور و جلب توجه آحاد جامعه به پیامدهای نگران کننده از دست دادن و مصدوم و معلول شدن شمار قابل توجهی از هم وطنان و آثار روحی و روانی در بین خانواده‌ها باشد‌.

مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها کشته شدن ٧٨٩١ نفر و مصدوم و مجروح شدن ١٤٦ هزار ٦١٠ نفر از مردم کشور را در ٦ ماه ابتدایی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و کاهش آن به ترتیب ١٥/٧ و ٢٥/١ درصد را با توجه به متوسط کاهش بیش از ٢٠ درصدی ترافیک همچنان وضعیت نامناسب رانندگی ذکر کرد.

رزاق‌منش ‌افزود: مقرر است با محوریت کمیسیون ایمنی راه‌ها و نهاد‌های عضو این کمیسیون، همکاری و همراهی سازمان‌‌های مردم‌نهاد دست اندکار از جمله جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها و مشارکت مردمی، هر روز از هفته جاری تحت عناوینی نام‌گذاری شود.

وی گفت: این عناوین شامل «آموزش و مراقبت از کودکان در ترافیک»، «مادران داغدار»، «ایمنى موتورسواران»‌، «مشارکت روحانیون در توسعه فرهنگ ایمنى ترافیک»‌، «حمل و نقل بدون حادثه و تریبون نماز جمعه» است که‌ در قالب برنامه‌هاى گسترده فرهنگی، در سراسر کشور به موارد اجرا گذاشته خواهد شد که نخستین مورد آن روز جمعه 23 آبان، در قالب پویش موتور سواران قانونمند با حضور خودجوش تعدادی از جوانان متعهد و علاقمند موتورسوار در تهران آغاز شد.

مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها شروع به کار پویش زنان علیه سوانح رانندگی در کشور را از دیگر برنامه‌های این هفته یاد کرد.

رزاق‌منش افزود: متاسفانه حدود ٤٠ درصد از آسیب دیدگان سوانح رانندگی را موتورسواران و عابران پیاده تشکیل می‌دهند و این پدیده، گروه‌ها‌، طبقات و رده‌های سنی مختلف جامعه را در بر گرفته و مشکلات فراوانی را برای کشور و مردم فراهم می آورد که فقط با عزم ملی، توجه افکار عمومی، رعایت کامل قوانین و مقررات رانندگی از سوی هموطنان و اقدامات مهندسی و نظارتی حاکمیتی، می‌توان نسبت به کاهش و غلبه بر این آسیب ها گام برداشت.

مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با تأکید بر اینکه ضرورت دارد ‌از هدر رفتن حدود چهار درصد از درآمد ناخالص ملی کشور ناشی از سوانح رانندگی در شرایط و موقعیت فعلی جلوگیری کرد‌، گفت: ‌برنامه های این هفته تداوم یافته و ادامه‌دار است.

 

ارسال نظر