شناسه خبر : 43880

آسیا برگ برنده گردشگری جهان شد

آسیا برگ برنده گردشگری جهان شد

سازمان ملل اعلام کرد گردشگری جهانی در سال ۲۰۲۴ به سطوح پیش از همه‌گیری می‌رسد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد اعلام کرد که سطح گردشگری بین‌المللی کمی بالاتر از سطوح قبل از همه‌گیری در سال ۲۰۲۴ خواهد بود که به دلیل تجدید حیات مورد انتظار در آسیا تقویت شده است.

انتظار می‌رود گردشگری بین‌المللی در سال ۲۰۲۴ به‌طور کامل سطوح قبل از همه‌گیری را بازیابی کند و برآوردهای اولیه حاکی از رشد ۲ درصدی بالاتر از سطح سال ۲۰۱۹ است.

ارقام مربوط به سال گذشته نشان می‌دهد که ۱.۳ میلیارد گردشگر به خارج از کشور سفر کرده‌اند که ۴۴ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ و ۸۸ درصد از تعداد گردشگران در سال ۲۰۱۹ است.

سازمان جهانی گردشگری به بازیابی قوی‌تر بازارهای آسیایی اشاره، اما خاطرنشان کرد که بیشترین افزایش در خاورمیانه بود و تنها منطقه‌ای بود که با ورود ۲۲ درصد بالاتر از سال ۲۰۱۹ بر سطوح قبل از همه‌گیری غلبه کرد.

اروپا، پربازدیدترین منطقه جهان، نیز عملکرد قوی داشته و گردشگری آن به ۹۴ درصد از ارقام سال ۲۰۱۹ رسید.  ارقام گردشگری آفریقا نیز به ۹۶ درصد رسیده است. منطقه آسیا و اقیانوسیه با تنها ۶۵ درصد از سطوح پیش از همه‌گیری ضعیف‌ترین منطقه بود.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری در بیانیه‌ای گفت: آخرین داده‌های این سازمان بر انعطاف‌پذیری و بهبود سریع گردشگری تاکید می‌کند، به طوری که انتظار می‌رود آمار پیش از همه‌گیری تا پایان سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی شود.

انتظار می‌رود گردشگری چین در سال جاری با ارائه پیشنهاد سفر بدون روادید برای شهروندان فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا و مالزی تا پایان نوامبر امسال سرعت بیشتری پیدا کند.

این سازمان هشدار داد که تداوم تورم، نرخ‌های بهره بالا، قیمت‌های نوسان نفت و اختلال در تجارت می‌تواند همچنان بر هزینه‌های حمل‌ونقل و اقامت در سال ۲۰۲۴ تأثیر بگذارد.

 

ارسال نظر