شناسه خبر : 42722

اختصاصی چابک آنلاین ؛

۲۰۰ هزار فرصت شغلی در عربستان ایجاد شد

200 هزار فرصت شغلی در عربستان ایجاد شد

رئیس اجرایی "طرح توسعه صنعت ملی و خدمات لجستیک" عربستان سعودی از تحقق دستاوردهای بی سابقه در سال ۲۰۲۳ میلادی در این طرح خبر داد.

چابک آنلاین، فوادپورعبادی، سلیمان المزروع،افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، "طرح توسعه صنعت ملی و خدمات لجستیک" قرار بوده تا پایان سال 2025 میلادی، به پایان برسد اما دستاوردهایی که در سال جاری، 2023 به آن دست یافتیم نشان می دهد که این احتمال وجود دارد که این طرح حتی پیش از مدت زمان مقرر، به نقطه نهایی برسد و همه اهداف آن محقق شود.

ویتصریح کرد که  سرعت اجرای طرح از 17 درصد که در ابتدای سال 2023 میلادی بود، در سه ماه اخیر به 87 درصد افزایش یافته است.

از ابتدای ماه ژانویه 2023 میلادی تا اکنون 120 اقدام در مسیر اجرای این طرح جامع، صورت گرفته است.

سلیمان المزروع  گفت: اجرای این طرح باعث افزایش درآمد عربستان سعودی از صادرات غیر نفتی خواهد شد زیرا در همین مدت زمان کوتاه، یعنی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، رکورد صادرات غیر نفتی عربستان به دلیل آغاز اجرای این طرح، شکسته شده و همین امر موجب ایجاد بیش از 200 هزار فرصت شغلی شده است.

از مجموع این 200 هزار فرصت شغلی، 80 هزار فرصت را جوانان عربستان تصاحب کرده و مابقی به افراد غیر جوان عربستانی یا نیروهای کار غیرسعودی رسید.

گفته می شود که بخشی از "طرح توسعه صنعت ملی و خدمات لجستیک"، رسیدگی به معادن  بوده که در این طرح اقدامات  شامل شناسایی، استخراج و به بهره برداری رساندن برخی معادن در عربستان سعودی بوده است.

 

ارسال نظر