شناسه خبر : 42618

اختصاصی چابک آنلاین؛

آغاز ساخت شهر جدید سلطان هیثم بن طارق آل سعید در عمان

آغاز ساخت شهر جدید سلطان هیثم بن طارق آل سعید در عمان

رسانه های عمانی اعلام کردند که امروزتاریخ دقیق آغاز ساخت شهر جدید هیثم بن طارق آل سعید» سلطان  کشور عمان است.

چابک آنلاین، فوادپورعبادی، فاز نخست طرح ساخت این شهر جدید هوشمند، سه ماه به طول خواهد انجامید و در آن زیر ساخت کامل شهر سلطان هیثم با بودجه هفت میلیون ریال (تقریبا برابر با 18 میلیون دلار) ساخته خواهد شد.

وزارت مسکن عمان قراردادی با شرکت "استراباک عمان" امضا کرد تا این شرکت مجری فاز نخست شهر جدید سلطان هیثم باشد.

در این فاز، همه مسیرهای رفت و آمد، خیابان ها، کوچه ها، میدان ها و دیگر راه های مواصلاتی این شهر جدید ساخته می شود و زیر ساخت های دیگر مانند آب و فاضلاب، برق و اینترنت  و پارک مرکزی این شهر هم آماده خواهند شد.

پس از امضای این قرار داد، شیخ حمید بن عبدالقوی الیافعی، مدیر عامل شرکت "استراباک عمان" گفت:عملیات اجرایی ساخت زیر ساخت های شهر جدید سلطان هیثم آغاز خواهد شد.

وی، افزود: در فاز نخست این طرح که مدت زمان آن سه ماه خواهد بود، شش میلیون متر مربع از زیر ساخت این شهر عظیم آماده خواهد شد.

پارک مرکزی شهر سلطان هیثم 1.6 میلیون متر مربع خواهد بود و مسیرهای رفت و آمد درون شهر 35 کیلومتر است که در فاز نخست به طور کامل ساخته خواهد شد.

عمان پیشتر از طرح‌های خود برای ایجاد یک شهر هوشمند جدید با وسعت ۱۴.۸ کیلومتر مربع به نام «شهر سلطان هیثم» رونمایی کرده  که با وجود ۲۰ هزار خانه، یک دانشگاه و چند مسجد، ظرفیت ۱۰۰ هزار ساکن را خواهد داشت.

این شهر در یک بخش توسعه‌نیافته از شهرستان السیب واقع در چندین کیلومتری غرب مسقط، پایتخت عمان، بنا خواهد شد.

فاز اول شهر هوشمند عمان که بخشی از چشم‌انداز ۲۰۴۰ کشور به‌عنوان یک ابتکار دولتی بوده  با هدف افزایش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش وابستگی کشور به نفت، تکمیل خواهد شد.

ارسال نظر