شناسه خبر : 42236

اختصاصی چابک آنلاین؛

پیش بینی بهبود وضعیت اقتصادی کویت در دوران پادشاه جدید

پیش بینی بهبود وضعیت اقتصادی کویت در دوران پادشاه جدید

در پی درگذشت «نواف الاحمد الجابر الصباح»، برادر وی «مشعل الاحمد الجابر الصباح» به عنوان امیر جدید کویت انتخاب شد.

چابک آنلاین، فوادپورعبادی، امیر سابق، تنها سه سال و چند ماه سکان هدایت کشورش را بر عهده داشت.

کویت دراین سه سال با چالش هایی  مواجه بودکه این وضعیت بر اقتصاد این کشور نفتی که قدرتمند ترین واحد پولی جهان را دارد نیز، تأثیر گذاشته بود.

حالا اما شیخ مشعل به عنوان امیر جدید دارای  ویژگی و برتری هایی نسبت به برادرش است. 

او از سن کمتری برخوردار بوده و راحت تر می تواند به مدیریت کشورش بپردازد ، بنابراین همگان امیدوارند که او بتواند کویت را به سوی وضعیت بهتری به پیش ببرد.

اقتصاددانان کویت پیش بینی کرده اند وضعیت اقتصادی در دوران «مشعل الاحمد الجابر الصباح" نسبت به سه سال گذشته، بهتر شود. 

یکی دیگر از دلایل این امر از نگاه اقتصاددانان کویتی، تجربه بالای امیر جدید کویت در پست های مختلف است. او در شش دهه اخیر، در پست های بسیار زیادی در کشورش خدمت کرده است.

شیخ مشعل احمد جابر الصباح  در سه سال و چند ماه از پادشاهی برادرش، پست ولیعهدی را بر عهده داشته و تجربه بسیاری در سکانداری کویت دارد.

دراین میان، بخش خصوصی در کویت نیز بیش از دیگران امیدوار است که دوران پادشاهی امیر جدید کویت، دوره ای  خوب برای آنان باشد تا بتوانند با دریافت کمک های مالی، چرخ پیشرفت و توسعه در کویت را به حرکت درآورند.

اما امیر جدید کویت کیست؟

مشعل الاحمد در ۲۷ سپتامبر ۱۹۴۰ در کویت به دنیا آمد.

او پسر هفتم شیخ «الاحمد الجابر الصباح» حاکم اسبق کویت است. 

شیخ مشعل تحصیلات خود را در مدرسه «المبارکیه» آغاز کرد که اولین مدرسه نظامی کویت به شمار می‌رود و بعد از آن در رشته علوم نظامی در دانشکده «هندون» انگلیس مشغول به تحصیل و در سال ۱۹۶۰ میلادی از آن فارغ‌التحصیل شد.

وی، بعد از فارغ‌التحصیلی، وارد وزارت کشور کویت شد و پس از طی کردن مناصب مختلف در سال ۱۹۶۷ به عنوان رئیس بخش پژوهش‌های عمومی انتخاب شد که بعدها و با تلاش‌های وی این بخش به عنوان «دستگاه امنیت کشور» نام‌گذاری شد.

در ۱۳ آوریل ۲۰۰۴ شیخ مشعل به عنوان نائب‌رئیس گاردملی با درجه وزیر انتخاب شد. 

امیر جدید کویت همچنین ریاست افتخاری انجمن خلبانان و مهندسان هوانوردی کویت و ریاست دیوان شعرای نبطی را نیز در کارنامه خود دارد.

در سال ۲۰۲۰، شیخ مشعل الاحمد با حکم شیخ نواف الاحمد، امیر فقید کویت و موافقت مجلس امت (پارلمان) این کشور به عنوان ولیعهد کویت انتخاب شد.

 

ارسال نظر