شناسه خبر : 48940

با این مشاغل خانگی پول دار می‌شوید / پردرآمدترین مشاغل خانگی برای خانم ها و آقایان

با این مشاغل خانگی پول دار می‌شوید / پردرآمدترین مشاغل خانگی برای خانم ها و آقایان

معمولا در مشاغل خانگی یک یا چند عضو خانواده در فضای خانه بدون این که مزاحمتی برای همسایگان خود ایجاد کنند، کالایی را تولید یا خدماتی را ارائه می‌کنند. مراقبت از فرزند، والدین سالمند، معلولیت و ایجاد شغل دوم از جمله دلایلی است که می‌تواند افراد را به سمت این مشاغل هدایت کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، ممکن است در بین خانواده یا اطرافیان خود کسانی را داشته باشید که در خانه برای خود کسب و کاری راه انداخته باشند. آن‌ها با تهیه غذای‌خانگی، خیاطی، شیرینی‌پزی، خشک کردن میوه،  محصولات خود را بیشتر از طریق شبکه‌های اجتماعی به فروش می‌رسانند یا کسانی که با ایجاد کانال‌هایی در این شبکه‌ها با ساختن کلیپ و پرداختن به زندگی روزمره‌، مطالب آموزشی و جذابی را به مخاطبان خود ارائه می‌دهند و با گرفتن تبلیغات درآمد زایی می‌کنند. این‌ها نمونه‌هایی کوچک از این نوع کسب‌وکار است. تنوع در این نوع کسب‌ و کارها بسیار زیاد است. شما می‌توانید با کمی خلاقیت و با سرمایه اندک برای خود شغلی ایجاد کنید و به درآمدزایی بالا برسید.

کسب‌وکار خانگی

معمولا در مشاغل خانگی یک یا چند عضو خانواده در فضای خانه بدون این که مزاحمتی برای همسایگان خود ایجاد کنند، کالایی را تولید یا خدماتی را ارائه می‌کنند. مراقبت از فرزند، والدین سالمند، معلولیت و ایجاد شغل دوم از جمله دلایلی است که می‌تواند افراد را به سمت این مشاغل هدایت کند. معمولا این شیوه کسب‌وکار در میان زنان خانه‌دار طرفداران بیشتری دارد. آن‌ها می‌توانند با سرمایه اندک شغلی برای خود ایجاد کنند و درآمدی داشته باشند. مدیریت همزمان امور خانه و کار، ایجاد درآمد، کمک به معیشت خانواده، مراقبت از فرزندان از جمله مزایای مهم این نوع از مشاغل برای بانوان است. به دلیل گسترش شبکه‌های اجتماعی و تنوع زیاد کسب‌وکارهای خانگی، کشش به سمت این نوع مشاغل افزایش یافته است.

الهام یک مادر 32 ساله بابلی است و یک پسر 7 ساله دارد. تقریبا 2 سال است که کار شیرینی‌پزی در منزل را آغاز کرده است. او که فارغ التصیل رشته روانشناسی است و قبل از شروع این کار در چند موسسه مرتبط با رشته تحصیلی خود کار می‌کرد. درباره‌ این که چرا  این شغل را انتخاب کرده است، می‌گوید: زمانی که کار را شروع کردم در اوج کرونا قرار داشتیم مهدهای کودک بسته شده بودند و نمی‌توانستم فرزند خردسالم را به کسی بسپارم و به کار بیرون از خانه فکر کنم در نهایت یک مسیری در زندگی‌ام قرار گرفت که باعث شد که به فکر استارت زدن کاری برای خودم بیافتم. می‌خواستم کاری را شروع کنم که فقط بعد مالی آن نباشد و انگیزه‌ام در میان راه از بین نرود و بتوانم کار را ادامه بدهم. مسلما کاری را که شروع می‌کنیم برای این که به درآمد برسد به زمان احتیاج دارد. مخصوصا کاری که درون خانه باشد و بدون هیچ پیش زمینه‌ای بخواهید از طریق فضای مجازی کار کنید.

وی در ادامه گفت: شیرینی‌پزی را از زمانی که یادم می‌آید، دوست داشتم همیشه شیرینی‌های عید خودم و مادرم را  من درست می‌کردم. درست کردن شیرینی کاری بود که همیشه تکرار و تمرین زیادی روی آن داشتم. بارها و بارها اگر خراب می‌شد بی‌خیال انجام آن نمی‌شدم. برای همین تصمیم گرفتم به چیزی که به آن علاقه‌مند هستم، ادامه دهم.

او مزایا و معایب انجام کار در منزل را این گونه عنوان می‌کند: در کل مزیت‌های آن بیشتر از معایبش است. این که می‌توانم همزمان که سفارش‌های بیرون خود را انجام می‌دهم در خانه و در کنار فرزندم باشم. فرزندم کلاس اول است مسلما به حمایت من در درس‌ها نیاز دارد. یا این که با یک پیام یا تماس تلفنی سفارش‌ها را هماهنگ می‌کنم و دغدغه رفت و آمد ندارم.

این مادر بابلی درباره‌ چگونگی توازن میان کارهای خانه و کارش می‌گوید: زمانی که حجم سفارش‌ها به خصوص در اعیاد، بالاست، سعی می‌کنم برخی از مواد اولیه‌ را از قبل آماده کنم، یا یک‌سری غذاهای نیمه آماده درست می‌کنم تا در زمان مورد نظر دغدغه‌هایم کمتر شود.

او اکنون با وجود این که هنوز به درآمد دلخواه‌اش نرسیده اما احساس رضایت صددرصد از انجام آن دارد، چون این کار را دلی شروع کرده است. تنها گرفتن مدرک را مفید نمی‌داند اگر قرار است برای مدرکی هزینه کند دوست دارد هزینه بیشتری بدهد و مهارت یاد بگیرد. پیشرفتش را مدیون تجربیاتش می‌داند که از طریق آزمون و خطا بدست آورده است. از نظر او درآمد و تشویق‌های دیگران با این که مهم هستند اما جزو عوامل بیرونی هستند. مهم خود شخص است. اگر بخواهید با کوچکترین کاری درجا بزنید یا باید کار را کنار بگذارید یا در سطح پایین بمانید. احساس رضایت مشتری برایش خیلی مهم است و چون عشق زیادی به این کار دارد صفر و صد کار را خودش انجام می‌دهد و مشتریانش نیز از این عشق او به کارش آگاهند. این بانو مشتری داشته که از ایران مهاجرت کرده و به ایتالیا رفته اما باز با وجود مسافت دور، متقاضی شیرینی‌هایش است.

از کجا شروع کنیم؟

درست است که ایجاد این نوع مشاغل دغدغه‌های زیاد مشاغل بیرونی، از تهیه مکان گرفته تا پرداخت مالیات و مواردی از این قبیل را ندارد. اما باید با برنامه‌ریزی باشد و اطلاعات کافی درباره آن داشته باشیم. از جمله مهم‌ترین مواردی که در شروع این نوع کسب‌وکارها باید در نظر گرفت شامل موارد زیر است:

-  بر روی فعالیت‌هایی متمرکز شویم که به آن علاقه‌مندیم و توانایی و مهارت لازم برای انجام آن داریم.

- برای اینکه بتوانیم مدیریت بهتری بر روی زندگی شخصی خود داشته باشیم کسب‌ و کار باید متناسب با فضایی باشد که انتخاب کردیم.

- قبل از شروع باید نیاز مشتریان خود را بشناسید. در بسیاری از این مشاغل سن، جنسیت، شغل، محل زندگی و میزان درآمد مشتریان برای بازاریابی مناسب موثر هستند.

- شناخت رقبا در این مشاغل از جنبه‌های مختلف اهمیت زیادی دارد. شما می‌توانید با شناخت نحوه فعالیت آن‌ها، با ایجاد تغییراتی کار خود را متفاوت تر انجام دهید. تا مشتریان خود را بیشتر جذب کنید. همچنین شناخت نقاط ضعف رقبا، از تکرار اشتباهات جلوگیری کرده و باعث پیشرفت کار شما می‌شود.

- در زمان‌های آزاد ایده خود را در مکان‌هایی مانند جشنواره‌های محلی، نمایشگاه‌ها آزمایش کنید تا بازخورد مشتریان خود را ببینید.

- برای شروع هر فعالیتی نیازمند بودجه هستیم. در ابتدا باید فهرستی از وسایل مورد نیاز را تهیه کنیم تا سرمایه مورد نیاز آن را تخمین بزنیم و برای تأمین هزینه‌های فعالیت مورد نظر برنامه‌ریزی کنیم.

پرسودترین مشاغل خانگی برای بانوان

راه‌اندازی کسب و کار خانگی برای خانم‌ها مزیت‌های بیشتری نسبت با آقایان دارد به خصوص مادران که می‌توانند زمان بیشتری برای تربیت فرزندان خود صرف کنند بدون این که مجبور به ترک خانه شوند، می‌توانند برای خود درآمدی داشته باشند. در سال‌های اخیر با توجه به تغییر سبک زندگی مردم و گسترش استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مشاغل خانگی جدیدی روی کار آمده است.

ادمین شبکه‌های اجتماعی، تهیه غذای خانگی، فروش محصولات بهداشتی، شیرینی پزی، خیاطی، قالی‌بافی و بافت تابلوفرش، تولید اقلام دکوری و صنایع دستی، عروسک سازی، بسته‌بندی مواد غذایی و خوراکی، درست کردن ترشی خانگی، پرورش گیاهان خانگی و دارویی، ایجاد کانال در شبکه‌های اجتماعی، فراوری و بسته‌بندی میوه‌های خشک و مشاغلی از این قبیل، جزو مشاغل پر درآمدی هستند که در سال‌های اخیر بسیاری از بانوان، در خانه انجام می‌دهند.

پردرآمدترین مشاغل خانگی برای آقایان

با توجه به شرایط اقتصادی اکثر افراد به خصوص آقایان به دنبال شغل دومی برای خود هستند و  مشاغل خانگی می‌تواند گزینه خوبی برای آن‌ها باشد. از آنجایی که در برخی از مشاغل  میزان مهارت آقایان نسبت به خانم‌ها بیشتر است. آنها می‌توانند با انجام این نوع از فعالیت‌ها به عنوان مشاغل‌خانگی برای خود کسب درآمد کنند.

طراحی سایت و برنامه‌نویسی، کارشناس و مشاوره سئو(بهینه‌سازی سایت و جستجوی مجازی)، ترجمه و ویراستاری، بازاریاب تلفنی و آنلاین، طراح گرافیک، فروشگاه اینترنتی، تدریس آنلاین، چاپ سیلک(چاپ تبلیغی روی اشیاء)، پرورش قارچ، ساخت وسایل چوبی، محصولات چرمی از جمله مشاغلی هستند که آقایان می‌توانند در منزل به آن بپردازند.

سخن آخر

با توجه به گسترش استفاده از اینترنت و تنوع مشاغل اینترنتی استفاده از این شیوه کسب‌وکار در حال افزایش است. زنان بیشتر به این نوع مشاغل گرایش دارند چرا که زمان بیشتری در کنار خانواده هستند و از سوی دیگر با کسب درآمد به معیشت خانواده کمک می‌کنند. داشتن علاقه و مهارت در انجام این نوع کسب و کار از مهم‌ترین اصول اولیه اشتغال خانگی است که حتما باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر