شناسه خبر : 48867

چه کسانی مشمول تخفیف خدمت می‌شوند؟

چه کسانی مشمول تخفیف خدمت می‌شوند؟

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا جزئیات کاهش سه ماهه طول مدت سربازی را تشریح کرد و به برخی ابهامات و پرسش‌ها در خصوص اینکه برخی شهرستانها مشمول کاهش ۳ ماهه خدمت سربازی نمی‌شوند و سربازان باید همان ۲۱ ماه را بگذرانند پاسخ داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا در توضیح این موضوع گفت: متاسفانه این برداشت اشتباه ناشی از آگاهی ناکافی از قوانین است در صورتی که هیچ تفاوتی میان شهرهای مختلف وجود ندارد و فقط موضوع مناطق عملیاتی یا غیرعملیاتی بر کسری خدمت اثرگذار است.

حسین زاهدی در ادامه افزود: طبق قانون خدمت سربازی برای تمامی مشمولان ۲۴ ماه بود که سال گذشته به ۲۱ ماه کاهش یافت. اما نکته‌ای که افراد به خصوص والدین مشمولان به آن توجه نمی کنند موضوع بومی و غیر بومی بودن سرباز است که عمده اعتراضات در کسری سه ماه خدمت ناشی از همین مسئله است.

وی تشریح کرد: طبق قانون سربازی افراد بومی باید ۲۱ ماه خدمت سربازی را بگذرانند و هیچ کسری شامل حال آنان نخواهد شد. اما مدت خدمت سربازی برای افراد غیربومی ۱۸ ماه است که شامل کسانی که در شهر خود یا نزدیکی محل سکونت خدمت می کنند نمی شود.

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا در توضیح شرط غیربومی بودن نیز گفت: کسانی که در فاصله بیش از ۲۰۰ کیلومتری محل زندگی خود خدمت سربازی را می گذرانند افراد غیربومی و به غیر از آن بومی محسوب خواهند شد. بنابراین مدت ۲۱ ماه سربازی برای کسانی که در محل زندگی خود در هر ارگانی خدمت می کنند ثابت است.

ارسال نظر