شناسه خبر : 47094

اعمال محدودیت کشت بهاره برای مدیریت منابع آبی

اعمال محدودیت کشت بهاره برای مدیریت منابع آبی

رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به بارش‌های کمتر از نرمال و کمبود ذخایر برفی، محدودیت‌های کشت بهاره در برخی استان‌ها در راستای مدیریت مصرف منابع آبی اعمال می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، احد وظیفه، گفت: براساس آخرین آمار از ابتدای فصل زمستان ۷۰ میلی متر بارندگی داشته ایم که نسبت به دوره نرمال ۱۷ درصد کمبود بارش داشتیم. همچنین از ابتدای سال تاکنون ۱۰۳ میلی متر بارندگی داشته ایم که نسبت به دوره نرمال ۲۸ درصد کمتر است‌.

به گفته او، در استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، ایلام، البرز، بوشهر، تهران، چهار محال و بختیاری، خراسان رضوی، قزوین، فارس و هرمزگان نسبت به دوره نرمال کمبود بارندگی داشتیم.

وظیفه ادامه داد: براساس نقشه های هواشناسی این هفته بارش ها در شمال شرق، جنوب شرق و هفته آینده در غرب، حوزه غربی و تا حدی تهران درگیر بارش می شوند، همچنین حوزه زاگرس درگیر بارندگی است.

رئیس مرکز خشکسالی افزود: براساس مدل های اقلیمی در ۲ هفته پیش رو برای جنوب کشور بارش قابل ملاحظه ای پیش بینی نشده است که در هفته سوم، شرایط بارش تغییر می کند.

او گفت: با توجه به شرایط جوی، محدودیت کشت بهاره در برخی مناطق بویژه حوزه مرکزی زاینده رود و جنوب غرب خوزستان وجود دارد. همچنین به کشاورزان توصیه می شود که مدیریت منابع آبی را در دستور کار قرار دهند.

ارسال نظر