شناسه خبر : 43193

نکات مهم برای رانندگی در برف و یخبندان

نکات مهم برای رانندگی در برف و یخبندان

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه به بیان نکاتی در خصوص نحوه رانندگی در جاده‌های برفی و بارانی پرداخت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ عبدالحسین زارع در خصوص نحوه صحیح رانندگی هنگام بارش برف و باران، گفت: رانندگی در فصل زمستان دارای شرایط خاصی بوده و لازم است با تجهیزات ایمنی کامل سفر کرد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد شرایط آب و هوایی در ابتدای سفر مساعد است، اما حین سفر با بارش برف یا باران مواجه شده که در این حالت نحوه رانندگی باید تغییر کند، افزود: مهمترین اصل در این وضعیت، رانندگی با احتیاط و رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب می باشد، زیرا بیشتر تصادفات در فصل زمستان بر اثر این دو عامل اتفاق می‌افتد، به همین علت توجه به فرامین تابلوها و علائم و بیشتر کردن فاصله طولی و اتخاذ سرعت مطمئن و مناسب با شرایط جاده از ضروریات رانندگی در جاده های برفی و بارانی است.

در جاده‌های برفی چگونه رانندگی کنیم؟

زارع ادامه داد: در جاده‌های برفی و بارانی یکی از خطرات پیش روی رانندگان عبور از پیچ های لغزنده می باشد که در این زمان باید از افزایش ناگهانی سرعت، ترمز گرفتن شدید، چرخاندن سریع فرمان و تغییر مسیرهای ناگهانی خودداری کرد تا موجب سر خوردن خودرو نشود.

سرپرست پلیس راه کرمانشاه اضافه کرد: اگر خودرو در برف یا چاله گل آلود گیرکرد، برای خارج کردن از آن می توان چیزهایی مانند تکه سنگ، یا کیسه حاوی ماسه و سنگ ریزه برای کمک به افزایش نیروی اصطکاک در زیر چرخ ها - به حالتی که در تماس با لاستیک ها باشند - قرار داده و پس از آن شروع به حرکت کرد تا خودرو رها گردد.   

وی یادآور شد: رانندگان اگر حین مسیر دچار خستگی شدید شده و یا نقص فنی بوجود آمد، نباید هرگز در اتومبیل بدون تجهیزات گرمایشی استاندارد بخوابند.

زارع گفت: قبل از شروع به حرکت در زمستان بهتر است از طریق تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها از وضعیت جاده‌های برون شهری مطلع شد و اگر شرایط نامساعد بود از تردد غیرضروری خودداری کرده و در صورت اضطرار با رعایت مقررات و اتخاذ تمهیدات لازم قبل و حین سفر از وقوع سوانح پیشگیری کرد.

ارسال نظر