شناسه خبر : 42189

۲۸ میلیون سفر هوایی در سال جاری ثبت شد

۲۸ میلیون سفر هوایی در سال جاری ثبت شد

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: از ابتدای سال تا کنون ۲۸ میلیون سفر هوایی در کشور ثبت شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، سردار محسن عقیلی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پوشش نظم و امینت ۶۲ فرودگاه کشور در وظایف پلیس فرودگاه فراجا تعریف شده است که تا به امروز با دانش و فناوری و رصد شبانه روزی امنیت مناسبی را ایجاد کنند.

به گفته او، طی سال جاری ۲۸ میلیون نفر در کشور مبادرت به مسافرت پرداختند که بدون کوچک‌ترین بی‌نظمی و در امنیت کامل انجام شد.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: در کنار امنیت سفر ماموریت جلوگیری از قاچاق مواد مخدر به پلیس فرودگاه های کشور سپرده شده است که در سال جاری پلیس با تمام توان جلوی انواع قاچاق را گرفته است.

سردار عقیلی با بیان اینکه در حوزه قاچاق کالا و ارز، بیش از ۴۸۶ میلیارد ارز، طلا و کالای قاچاق در فرودگاه‌های کشف و ضبط شد، ادامه داد: همچنین در حوزه مواد مخدر نیز امسال یک هزار و ۸۰۰ کیلوگرم انواع مخدر در فرودگاه های کشور شناسایی و ضبط شد.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: همچنین همکاری خوبی بین پلیس فرودگاه و دیگر دستگاه‌های فعال در حوزه امنیت وجود دارد که ایمنی سفر را برای مردم کشور ایجاد کرده است و با وجود دهها میلیون سفر هوایی در کشور کمترین میزان نارضایتی از پلیس شده است.

وی درباره تجهیزات امنیتی فرودگاه و تحریم‌های این تجهیزات تاکید کرد: علیرغم تهدیدهای ظالمانه در حوزه تجهیزات امنیتی فرودگاهی توانستیم با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش های علمی فعال تمامی نیازهای ما برطرف شده است.

سردار عقیلی ادامه داد: در حال حاضر ترکیبی از فناوری‌های بین‌المللی و داخلی در اختیار پلیس فرودگاهی وجود دارد که کاملا بر تردد مسافران اشراف و بر امنیت آن نظارت دارد.

وی تاکید کرد: بروزترین سیستم های امنیتی در فرودگاه‌های جمهوری اسلامی مستقر است ‌تا کوچک‌ترین دغدغه‌ای برای مردم در سفر هوایی ایجاد نشود.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور درباره موضوع رعایت شئونات اسلامی و حجاب اظهار داشت: با تشکر از مسافرین صنعت هوانوردی، مسافرین متوجه هستند در موضوع بی‌حجابی چه نقشه‌ای پشت آن است.

به گفته سردار عقیلی، در حال حاضر بیشتر مسافرین حجاب قانونی را رعایت می کنند و در صورتی که خواهری در فرودگاه‌های کشور حجاب اسلامی را رعایت نکنند از ارائه خدمات معذوریم.

وی با بیان اینکه حجاب اسلامی جزو فرهنگ، اعتقاد و قوانین مردم ما است افزود: جامعه ما بسیا هوشیار است و از افرادی که با نقشه حجاب رعایت نمی کنند درخواست داریم که فریب دشمن را نخورند و خود را از این توطئه مصون بدارند.

ارسال نظر