شناسه خبر : 41873

محصولات آبزیان خوزستان به کدام کشورها صادر می‌شود؟

محصولات آبزیان خوزستان به کدام کشورها صادر می‌شود؟

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان، میزان صادرات انواع آبزیان پرورشی و دریایی خوزستان در سال گذشته را ۲۹ هزار و ۳۴۰ تن اعلام کرد و گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۵ هزار تن آبزی از استان صادر شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، مرتضی سوری، با بیان اینکه ۹۰ درصد محصولات صادر شده شامل تولیدات ماهیان گرمابی و سردابی استان می‌شود، اظهار کرد: تولیدات شیلاتی استان علاوه بر تامین نیاز بازارهای داخلی عمدتا به کشورهای عراق، کویت، روسیه و کشورهای آسیایی صادر می‌شود.

وی به برخی محدودیت‌های موجود برای صادرکنندگان آبزیان اشاره کرد و گفت: ایجاد تنوع گونه‌ای و افزودن گونه‌های بازارپسند به صنعت پرورش استان موجب توسعه فعالیت پرورش دهندگان و رونق اقتصادی کشور می‌شود.

سوری میزان صادرات انواع آبزیان پرورشی و دریایی خوزستان در سال گذشته را ۲۹ هزار و ۳۴۰ تن اعلام کرد و گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۵ هزار تن آبزی از استان صادر شده است.

وی یادآور شد: تولیدات آبزیان در استان از طریق صید دریا و آبزی‌پروری تامین می‌شود و سال گذشته میزان صید استان بیش از ۴۸ هزار تن و تولیدات آبزی‌پروری استان حدود ۷۶ هزار و ۵۰۰ تن بوده است.

 

ارسال نظر