شناسه خبر : 41160

توزیع بیش از ۸میلیون قوطی شیرخشک در آبان‌ماه

توزیع بیش از ۸میلیون قوطی شیرخشک در آبان‌ماه

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اعلام سرعت گرفتن روند تامین شیرخشک در کشور، گفت: در مجموع ۳۰ روز آبان ماه، ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار عدد قوطی شیرخشک رگولار در کشور توزیع شد که عددی بی‌سابقه است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، سجاد اسماعیلی درباره آخرین اقدامات انجام شده جهت تامین شیرخشک مورد نیاز کشور، گفت: به دنبال رفع مشکل تامین و تخصیص ارز شیرخشک و اقدام جهت تامین مواد اولیه تولید و همچنین واردات فوریتی، در مجموع ۳۰ روز آبان ماه، ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار عدد قوطی شیرخشک معمولی(رگولار) در کشور توزیع شد که عددی بی‌سابقه است.

وی افزود: این در حالی که سال گذشته که وضعیت عادی بود، ماهانه بین ۵ تا ۵ میلیون و۵۰۰ هزار عدد قوطی توزیع شده است. به این ترتیب، این افزایش توزیع نشان از افزایش سرعت تامین و توزیع دارد و حاکی از آن است که کمبود شیرخشک رو به پایان است و بازار به سمت اشباع پیش می‌رود.

اسماعیلی همچنین درباره روند تولید شیرخشک گفت: با رفع مشکل ارزی، در حال حاضر شرکت‌های تولید کننده شیرخشک داخلی به صورت سه شیفت در حال تولید این محصول هستند؛ به طوری که در یک ماهه آبان، ۶میلیون و ۸۰۰ هزار عدد قوطی تولید داشتیم.

وی همچنین به واردات یک میلیون و ۱۰۰ هزار عدد قوطی شیرخشک نیز اشاره کرد و گفت: دو محموله از این شیرخشک‌ها پس از طی مراحل آزمایشگاهی و کنترل کیفیت، در داروخانه‌ها توزیع شده‌اند. همچنین به جهت اشباع بازار و رفع نیاز مصرف‌کننده، در روزهای تعطیل نیز توزیع از سوی شرکت‌های پخش صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: روند تامین شیرخشک در کشور به سرعت در حال انجام است و بازرسی‌های مداوم از شرکت‌های توزیع کننده نیز از چهارشنبه هفته گذشته برقرار  و مقرر شده تا جهت جلوگیری از احتکار، تمام محصولات موجود در انبارهای شرکت‌های شیرخشک، بین داروخانه‌ها توزیع شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: علاوه بر این، بازرسی‌های میدانی از داروخانه‌ها هم آغاز شده است و بازرسان سازمان و معاونت‌های غذا و دارو بر قیمت شیرخشک، روند ثبت و عرضه آن به مصرف کننده نیز نظارت‌های لازم را انجام می‌دهند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به پدیده قاچاق معکوس شیرخشک در کشور و لزوم لحاظ تدابیری جهت رسیدن شیرخشک‌ها به دست مصرف کننده واقعی، گفت: به این منظور، از ۲۰ مهرماه امسال داروخانه‌ها ملزم شدند که شیرخشک را با کد ملی نوزاد ارایه داده و آن را ثبت کنند. در صورت تخلف هر داروخانه از این موضوع، قطعا سهمیه شیرخشک آن قطع خواهد شد.

ارسال نظر