شناسه خبر : 41115

۴۲ درصد علت وقوع حوادث رانندگی عدم توجه به جلو بوده است

۴۲ درصد علت وقوع حوادث رانندگی عدم توجه به جلو بوده است

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بررسی‌ها نشان داد در سال گذشته ۴۲ درصد علت وقوع حوادث رانندگی عدم توجه به جلو بوده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ مومنی گفت: با بررسی‌های علل تصادفات در سال گذشته دریافتیم که ۴۲ درصد علت وقوع حوادث رانندگی عدم توجه به جلو بوده است. این آمار با روز‌های عادی فرق دارد.  

وی افزود: اگر توصیه می‌کنیم که برف پاک کن سالم باشد به خاطر این موضوع است که دید راننده بهتر می‌شود و تصادف بدلیل عدم توجه به جلو روی نمی‌دهد و راننده می‌تواند جلوی خود را بهتر ببیند. اگر می‌گوییم که بخاری خودرو سالم باشد بدلیل این است که بخارات داخل خودرو را برطرف کند تا راننده بتواند اطراف و جلوی خود را با دقت بیشتری ببیند.  

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در همه روز‌ها استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی ممنوع است. حساب کنید در روز‌های بارانی راننده در حین تردد و دید کم از تلفن همراه هم استفاده می‌کند و چه اتفاقات غم انگیزی را رقم می‌زند؟

سرهنگ مومنی افزود: راننده‌ای که از تلفن همراه استفاده می‌کند نیمی از تمرکز و حواس وی درگیر صحبت است و در این شرایط استفاده از تلفن همراه بر رانندگی و تصادف وی با دیگر خودرو‌ها بیشتر می‌شود.  

وی گفت: ۲۵ درصد از علل تصادفات در شهر تهران عدم رعایت حق تقدم عبور در حین رانندگی است و این موضوع بیشتر در تقاطع‌ها روی می‌دهد. شاید رانندگان یکدگیر را دیده باشند، ولی اگر یک خودرو عاج لاستیک نامناسبی داشته باشد نمی‌تواند خودروی خود را کنترل کرده و تصادف روی می‌دهد.  

وی افزود: بررسی‌ها نشان داد ۱۰ درصد از علل تصادفات حرکت با دنده عقب بوده است. در شرایط بارانی می‌بایست با صبر و حوصله بیشتری رانندگی کنید. مسلما در این زمان شاهد ترافیک بیشتری هستیم رانندگان باید تمرین کنند که با شکیبایی و رعایت قوانین و مقررات رانندگی نمایند. برخی از رانندگان در شرایط بارانی وقتی می‌بینند که در مقابل آن‌ها ترافیک بوجود آمده اقدام به دنده عقب گرفتن می‌کنند و همین موضوع علاوه بر تشدید ترافیک باعث تصادف هم می‌شود.  

سرهنگ مومنی گفت: حساب کنید شیشه عقب را بخار گرفته و راننده‌ای هم که در مسیر خود در حال حرکت است در شرایط بارانی دید وی هم کم شده و با خودرویی که دنده عقب گرفته برخورد می‌کند.  

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: ۸ درصد از تصادفات نیز بدلیل تغییر مسیر‌های ناگهانی اتفاق افتاده است. در بزرگراه‌ها و در حین بارندگی خیلی از رانندگان فاصله طولی را رعایت می‌کنند. اما راننده‌ای عجله دارد و خود را زرنگ می‌پندارد و مدام با لایی کشی از خط‌های مختلف حرکتی را تغییر می‌دهد و امنیت تردد دیگر رانندگان و خود را به خطر می‌اندازد و باعث بوجود آمدن حوادث ناگواری در راه لغزنده می‌شود که توصیه می‌شود در همه حال رانندگان از عجله و شتاب در رانندگی خودداری نمایند.

 

ارسال نظر