شناسه خبر : 40297

رفع شوره مو و پا درد، به کمک طب سنتی

رفع شوره مو و پا درد، به کمک طب سنتی

متخصص طب سنتی گفت: افراد مسنی که پادرد دارند، مدت زمان زیاد در حمام نمانند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حکیم خیراندیش، متخصص طب سنتی برای درمان آفتاب سوختگی پوست صورت و لک‌های تکه‌ای، راهکاری ارائه داد؛ او گفت: می‌توانید روغن زیتون به صورت بمالید و صبر کنید تا جذب شود و مجددا این کار انجام شود. اگر به نقاطی که ممکن است دچار آفتاب سوختگی شوید می‌روید، یک برگ آلوئه ورا همراه داشته باشید، ۵ سانتی متر از آن را باز کنید و روی صورت بمالید، صورت دیگر دچار سوختگی نمی‌شود، همین برگ می‌تواند درمان کننده سوختگی هم باشد.

او درباره درمان خشکی و خارش سر و موی چرب گفت: برای رفع این مشکل می‌توان یک شامپوی معمولی را با ۳ قاشق نمک مخلوط کرده و سر را با آن شست، این کار شوره را برطرف می‌کند چرا که خشکی سر است که باعث شوره می‌شود.

این متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه ام اس یک بیماری سرد است، توصیه کرد: مصرف ارده و شیره انگور هر هفته ۵ وعده، جوشانده‌های اسطوخودوس و سنبل الطیب به طور منظم، استشمام عطر دود اسفند، ماساژ از پنجه پا به طرف بال، ا حجامت‌های گرم مانند بادکش می‌توانند به این افراد کمک کنند تا به حالت عادی برگردند، ضمن اینکه بشدت باید از سردی پرهیز کنند.

او توصیه‌هایی برای درمان پادرد افراد مسن داشت و بیان کرد: این افراد مدت زیاد در حمام نمانند. حنا را با آب و نمک مخلوط کنند و به قطر ۳ الی ۴ میلیمتر، ۴ تا ۷ ساعت روی پنجه تا ساق پا قرار دهند. انجیر گرم کننده ساق پا است ۳ تا ۵ عدد انجیر به مدت ۴۰ تا ۱۲۰ روز مصرف کنند تا پا محکم و گرم شود. اگر خارش ناشی از مصرف زیاد انجیر برایشان ایجاد می‌شود این میزان مصرف را به یک تا ۳ عدد کاهش دهند.

 

ارسال نظر