شناسه خبر : 39559

چرا آخرین نمونه سیارک بن نو تاریخی محسوب می‌شود؟

چرا آخرین نمونه سیارک بن نو تاریخی محسوب می‌شود؟

دانشمندان ناسا ماه گذشته محموله‌ای حاوی آخرین نمونه از سیارک بن نو را دریافت کردند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، دانشمندان ناسا ماه گذشته "محموله‌ای ویژه" را از فضاپیمای OSIRIS-REx دریافت کردند که حاوی اولین نمونه آمریکایی جمع آوری شده از سیارک بننو در سال ۲۰۲۰ بود و حدود ۸.۸ اونس (حدود ۲۵۰ گرم) مواد سنگی را از سطح این جمع آوری کرد ه بود. این سیارک ۴.۵ میلیارد سال سن دارد و اکنون دانشمندان اطلاعاتی در مورد ترکیب آن فاش کرده اند.

به گفته ناسا، نمونه‌ها شواهدی از محتوای کربن و آب بالا - دو عنصر سازنده حیات روی زمین - را نشان می‌دهند که در سنگ‌ها یافت می‌شوند. دانشمندان ناسا همچنین برای اولین بار از موادی که سیارک را تشکیل میدهد رونمایی کردند.

چرا این کشف مهم است؟

بیل نلسون، مدیر ناسا گفت که نمونه OSIRIS-REx به دانشمندان کمک می‌کند تا منشا حیات در سیاره ما را برای نسل‌های آینده بررسی کنند. مأموریت‌های ناسا مانند OSIRIS-REx به بهبود درک ما از سیارک‌هایی که می‌توانند زمین را تهدید کنند کمک می‌کند، در حالی که به ما نگاهی اجمالی به آنچه در ورای آن‌ها نهفته است می‌دهد.

او افزود: نمونه گرفته شده به زمین بازگشته است، اما هنوز علوم زیادی در راه است - علمی که قبلاً ندیده‌ایم. ناسا نمونه‌ها را بیشتر مطالعه خواهد کرد تا ماهیت ترکیبات کربنی موجود در آن‌ها را درک کند و بینشی در مورد چگونگی شکل گیری منظومه شمسی ارائه دهد.

همچنین ممکن است به ما بگوید مواد اولیه حیات چگونه بر روی زمین موجود شده است و چه اقدامات احتیاطی باید برای جلوگیری از برخورد سیارک‌ها با سیاره مادری ما انجام شود.

طی دو سال آینده، تیم علمی این ماموریت به شناسایی نمونه‌ها و انجام تجزیه و تحلیل ادامه خواهد داد. ناسا حداقل ۷۰ درصد از نمونه را در مرکز جانسون برای تحقیقات بیشتر توسط دانشمندان سراسر جهان، از جمله نسل‌های آینده دانشمندان، نگه می‌دارد.

 

ارسال نظر