شناسه خبر : 38127

بارش‌ها امروز در استان‌های شمالی تقویت می‌شود

بارش‌ها امروز در استان‌های شمالی تقویت می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: بارش باران طی امروز در استان‌های شمالی تقویت می‌شود و همزمان خلیج فارس و خزر طوفانی خواهد بود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «صادق ضیاییان» امروز (سه شنبه) از تشدید بارش باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در شمال استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل خبر داد و گفت: بارش‌ها در ساعت عصر تقویت می‌شود.

به گفته وی فردا چهارشنبه نیز بارش‌های رگباری شدید در نیمه شمالی استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی پیش بینی شده است.

ضیاییان با احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها از مسافران خواست در کنار رودخانه‌ها و هم چنین در ارتفاعات اتراق نکنند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا هم چنین از افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج تا ۱/۵ متر در شمال و جنوب کشور خبر داد وگفت: تا روز یک شنبه ۲۶ شهریور مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان و بوشهر، در نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس مواج است. این‌وضعیت تا روز دوشنبه ۲۷ شهریور در مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای گیلان و مازندران‌در دریای خزر پیش بینی می‌شود و احتمال غرق شدن شناگران وجود دارد.

ضیاییان گفت: طی پنج روز آینده در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، شرق و شمال‌شرق، جنوب‌شرق، غرب و جنوب‌غرب، سرعت وزش باد افزایش می‌یابد که سبب خیزش گردوخاک در این مناطق خواهد شد.

 

ارسال نظر