شناسه خبر : 36679

بازسازی واحدهای زلزله زده خوی چه زمان تمام می شود؟

 بازسازی واحدهای زلزله زده خوی چه زمان تمام می شود؟

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: برنامه ریزی شده که پیش از آغاز فصل سرما بازسازی واحدهای زلزله زده خوی به پایان برسد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از  مهر، جعفر برزگر با بیان اینکه در حال حاضر آواربرداری دو هزار و ۱۰ واحد مسکونی اتمام یافته است، گفت: همچنین عملیات فیزیکی با پی کنی دو هزار و سه واحد نیز در مناطق زلزله زده خوی شروع شده است.

وی یادآور شد: در زلزله ۸ بهمن سال گذشته خوی دو هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی تخریب شده که عملیات بازسازی در ۹۶ درصد خانه‌های تخریب شده، شروع شده است.

برزگر اظهار کرد: همچنین از دو هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی تخریب شده، بتن ریزی فوندانسیون یک هزار و ۸۰۰ واحد و اسکلت بندی یک هزار و ۵۰۰ واحد اجرای سقف و یک هزار و یک واحد انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه تاکنون دیوار چینی ۹۰۰و احد مسکونی نیز انجام شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون دو هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی نیز به حساب مالکان واحدهای خسارت دیده از طرف بانک‌های عامل واریز شده است.

برزگر ادامه داد: از ۱۱۰۰ واحد مسکونی احداثی مربوط به زلزله ۱۳ مهرماه در خوی و روستاهای اطراف نیز آواربرداری تمام واحدها، عملیات اجرایی سقف در ۷۷۰ واحد مسکونی، دیوار چینی ۷۵۰ واحد به پایان رسیده و صاحبان ۴۰۰ واحد مسکونی هم در خانه‌های جدید خود ساکن شده‌اند.

ارسال نظر