شناسه خبر : 35837

دمای تهران ۴ درجه خنک تر شد

دمای تهران ۴ درجه خنک تر شد

امروز (سه شنبه) با تشدید رشد ابرهای همرفتی در شمالِ شرق آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، گیلان و غرب مازندران رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس هشدار نارنجی هواشناسی، بارش‌ها تا پنج شنبه در شمال کشور ادامه دارد اما امروز در ۴ استان شدت می‌گیرد.

فعالیت این سامانه آثار مخاطره آمیزی همچون اختلال در سفرهای بین شهری، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات و سیلابی شدن مسیل‌ها، افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و اختلال در پروازها در پی دارد.

هواشناسی توصیه کرد در سفرهای بین شهری و عبور و مرور از مناطق کوهستانی احتیاط شود و از هر گونه تردد، توقف و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها اجتناب شود.

این سازمان همچنین توصیه کرد از هرگونه فعالیت‌های کوه‌نوردی و چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع پرهیز و از استحکام سازه‌های موقت نیز اطمینان حاصل شود.

بارش‌ها امروز در گلستان و شمال خراسان شمالی با شدت کمتری و به شکل رگبارهای تابستانی ادامه دارد.

وزش باد در شرق تداوم دارد

امروز همچنین وزش باد شدید همراه با خیرش گردوخاک شرق خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، شمال اصفهان و شرق و جنوب سمنان را در بر می‌گیرد.

مخاطرات سامانه شامل خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، سقوط اشیا از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال است.

دمای تهران ۴ درجه کاهش یافت

هواشناسی اعلام کرده است: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری گاهی افزایش باد با احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما امروز در پایتخت ۳۵ و ۲۳ درجه خواهد بود.

امروز هم چنین شهرکرد با کمینه دمای ۹ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

ارسال نظر