شناسه خبر : 33832

مشکل اجرای پروژه پلاک سوم دستگاه «خوانش اطلاعات» است

مشکل اجرای پروژه پلاک سوم دستگاه «خوانش اطلاعات» است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت: برای اجرای پروژه پلاک سوم اقدامات مربوط به ثبت سفارش تراشه مورد نظر انجام شده ولی هنوز مشکل فنی در دستگاه خوانش اطلاعات وجود دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، درباره طرح پلاک سوم گفت: پلاک سوم تراشه‌ای است که زیر شیشه جلو و زیر آئینه باید نصب شود و اطلاعات VIN و سایر اطلاعات مورد نیاز درباره خودرو در آن گنجانده می‌شود.

وی ادامه داد: اطلاعات موجود بر روی این تراشه‌ها به صورت RFID در اختیار پلیس قرار می‌گیرد تا مأموران راهور بتوانند با دست افزارهایی که دارند این اطلاعات را خوانده و به هویت اصلی مالک و خودرو پی ببرند.

سردار هادیانفر با تاکید بر اینکه نصب پلاک سوم روی خودرو الزام قانونی دارد، درباره فواید نصب پلاک سوم نیز گفت: این پروژه در کشف خودروهای سرقتی بسیار مؤثر است. در مورد پلاک‌های مخدوش و دستکاری شده بسیار کارآمدی دارد و پلیس دیگر برای اصالت خودرو نیازی به کنترل تمام اجزای خودرو ندارد.

وی ادامه داد: برخی از رانندگان گلایه دارند که در محلی حضور نداشته‌اند ولی از آن محل برای آنان پیامک جریمه آمده است و بعد که پیامک را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که فردی پلاکش را مخدوش کرده است. با اجرای طرح پلاک سوم می‌توان از مخدوش کردن پلاک‌ها و جرایم مربوط به این تخلف جلوگیری کرد.

هادیانفر در خصوص اینکه طرح پلاک سوم به چه مرحله‌ای رسیده گفت: ثبت سفارش تراشه‌های مورد نیاز اجرای طرح پلاک سوم انجام شده ولی هنوز مشکل فنی در دستگاه خوانش اطلاعات داریم که وقتی پشت شیشه قرار می‌دهیم دست افزارهای پلیس بتوانند آن را بخوانند و دیگر احتیاجی به «ریدر» جدا نداشته باشیم.

سردار سیدکمال هادیان‌فر درباره تأخیر در چاپ کارت خودروها، اظهار کرد: کارت خودرو دارای یک تراشه است که با توجه به اینکه این تراشه جز اقلام وارداتی است، مقداری عقب‌افتادگی در تأمین آن ایجاد شد که البته الان این مشکل حل و تراشه‌ها ترخیص شده و روزانه حدود ۱۰۰ هزار کارت خودرو صادر می‌شود.

ارسال نظر