شناسه خبر : 33796

۲۰ درصد شکایات مربوط به زیبایی است

۲۰ درصد شکایات مربوط به زیبایی است

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: سال گذشته ۱۰۰ مورد پرونده پزشکی در هیات‌های انتظامی این سازمان تشکیل شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ ، ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محمد خردمند روز یکشنبه در یک نشست خبری افزود: در دوران همه گیری کرونا به دلیل محدودیت های کرونایی ، مراجعه مردم و انجام اعمال زیبایی و جراحی کاهش یافته بود به همین‌ دلیل موارد شکایت ها از این اعمال کمتر بوده اما در سال گذشته شکایت ها روند افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در جهت شکایت از اعمال پزشکی و زیبایی پلمب مطب ها و مراکز پزشکی نداشتیم ، اظهارداشت: ۴۶ درصد پرونده در دادسراها تشکیل شده و کیفرخواست برای آنها ثبت شده و بیش از ۱۰ هزار پرونده نیز در هیات های انتظامی ثبت شده است.

خردمند تصریح کرد: ۵۰ درصد محرومیت های انجام پزشکی در هیات های بدوی سازمان نظام پزشکی صادر شده و ۳۱ مورد محرومیت از طبابت داشتیم .

۲۰ درصد شکایات مربوط به زیبایی است

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور قصور در اعمال و جراحی زیبایی، مسائل اخلاقی و غیره را از عمده شکایت ها برشمرد و اظهار داشت: انجام جراحی های زیبایی بیشتر در تهران است و متاسفانه بسیاری از جامعه پزشکی از جمله پزشک و دندانپزشک وارد انجام زیبایی شدند و ۲۰ درصد شکایت ها مربوط به آن‌ است‌.

ثبت کمتر از ۱۰ مورد شکایت در مورد عدم نصب کارتخوان

وی در پاسخ به سوال در مورد عدم نصب کارتخوان در مطب ها و مراکز درمانی خاطرنشان کرد: در کمتر از ۱۰ مورد نیز شکایت در مورد عدم نصب کارتخوان در مطب ها و مراکز درمانی داشتیم ، البته مستند سازی این مسئله برای معاونت درمان وزارت بهداشت ، نظام پزشکی و تعزیرات حکومتی کم است.

ارسال نظر