شناسه خبر : 33590

۵ فرودگاه ۵۰ هزار زائر را پذیرش می‌کند

۵ فرودگاه ۵۰ هزار زائر را پذیرش می‌کند

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه عملیات رفت و برگشت زائران حج تمتع سال ۱۴۰۲ با قریب به ۸۸ هزار زائر، دو ماه به طول می‌انجامد، از آمادگی ۲۱ فرودگاه کشور برای انجام این عملیات خبر داد و گفت: بیش از ۵۰ هزار زائر خانه خدا فقط از پنج فرودگاه کشور اعزام می‌شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «حمیدرضا سیدی» امروز (دوشنبه) ضمن اعلام این خبر و با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در فرودگاه‌های کشور برای میزبانی شایسته از زائران خانه خدا، گفت: نخستین کاروان های اعزامی به بیت الله الحرام سوم خرداد از فرودگاه‌های امام خمینی(ره)، ساری و یزد راهی سرزمین وحی خواهند شد.

سیدی با اشاره به مدت زمان عملیات رفت افزود: اعزام زائران تا اول تیر ماه ادامه دارد و فرودگاههای همدان، گرگان و امام خمینی(ره) به عنوان آخرین فرودگاه‌های اعزام کننده زائر به سرزمین وحی معرفی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در خصوص عملیات بازگشت زائران حج تمتع ۱۴۰۲ گفت: حجاج پس از انجام مناسک حج در تاریخ ۱۳ تیر از فرودگاه‌های امام خمینی(ره)، ساری و یزد به کشور باز خواهند گشت. این در حالی است که آخرین گروه حجاج نیز در تاریخ ۲۸ تیر از دو فرودگاه شیراز و مشهد وارد میهن اسلامی خواهند شد.

اعزام بیش از ۵۰ هزار زائر خانه خدا از پنج فرودگاه کشور

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ هزار زائر از پنج فرودگاه کشور اعزام می شوند، گفت: فرودگاه امام خمینی(ره) با اعزام ۲۵ هزار و ۴۵۰ زائر از استان‌های تهران، البرز، قزوین، سمنان، قم، مرکزی، کاشان و کرمانشاه رتبه نخست بیشترین اعزام به کشور عربستان را از آن خود کرده است.

سیدی ادامه داد: فرودگاه مشهد با اعزام ۱۱ هزار و ۷۳۰ زائر از استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی، رتبه دوم فرودگاه‌های کشور با اعزام بیشترین زائر را در اختیار دارد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: فرودگاه اصفهان با اعزام هفت هزار و ۶۰۰ زائر از دو استان اصفهان و چهار محال و بختیاری سوم، فرودگاه تبریز با اعزام چهار هزار و ۶۰۰ زائر چهارم و فرودگاه های ساری و اهواز هرکدام با اعزام چهار هزار و ۳۷۰ زائر به سرزمین وحی به عنوان پنجمین فرودگاه اعزام کننده بیشترین زائر به خانه خدا معرفی شده اند.

هرمزگان با دو فرودگاه میزبان زائران خانه خدا می‌شود

وی همچنین یادآور شد: دو فرودگاه قشم و زاهدان هرکدام با اعزام ۲۳۰ زائر، کمترین اعزام را به عربستان خواهند داشت.

به گفته سیدی؛ استان هرمزگان به عنوان تنها استان کشور با دو فرودگاه بندرعباس و قشم میزبان زائران سرزمین وحی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها تصریح کرد: امسال آغاز عملیات حج تمتع به عنوان یک آیین معنوی با سالروز عملیات پیروزمندانه بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر که یک مناسبت ملی است، همزمان شده و این تقارن را به فال نیک می‌گیریم.

ارسال نظر