شناسه خبر : 33574

پروازهای ایران و سوریه از ۱۵ خرداد افزایش می‌یابد

پروازهای ایران و سوریه از ۱۵ خرداد افزایش می‌یابد

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با تشریح جزئیات مذاکرات هوایی با سوریه برای توسعه پروازها بین دو کشور، گفت: پروازهای بین ایران و سوریه از ۱۵ خرداد افزایش می‌یابد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، توسعه روابط حمل‌و نقلی با سوریه در هر دو سفر اخیر مقام‌های ایران به سوریه مورد بحث و گفت‌و گو قرار گرفت و «مهرداد بذرپاش» وزیر راه وشهرسازی از افزایش پروازها بین تهران و دمشق به عنوان نتیجه بخشی از تفاهمات حمل‌ونقلی در سفر اخیر خود خبر داد.

در همین راستا امروز یکشنبه «محمد محمدی‌بخش» رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به حضور در سفر اخیر رییس جمهوری به سوریه، درباره جزئیات توافقات هوایی با دمشق گفت: این سفر با عنوان کمیسیون مشترک ایران و سوریه به ریاست وزیر راه و شهرسازی انجام شد و هدفگذاری جابه‌جایی سالیانه ۵۰ هزار مسافر میان ایران و سوریه توسط ناوگان هوایی مورد تفاهم قرار گرفت.

محمدی‌بخش افزود: موضوعات و محورهای حمل‌و نقل در حوزه هوایی، همکاری‌ها و افزایش پروازهای بین دو کشور در حوزه مسافر و بار به‌ویژه زائرین حرم حضرت رقیه(س) و حضرت زینب(س) بود تا با انجام پروازهای منظم و برنامه‌ای بتوانیم تردد ۵۰ هزار نفر در سال را محقق کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری توضیح‌داد: فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و همچنین تعیین شرکت‌های هواپیمایی طرفین برای انجام پروازها نیز مطرح شد.

وی ادامه‌داد: انجام پروازها از شهرهای مختلف ایران و همچنین فرودگاه امام خمینی(ره) و شهر دمشق در سوریه و تعداد پروازها و برنامه روزانه هفتگی و سالیانه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان‌کرد:‌ هماهنگی‌های فرودگاهی و هماهنگی‌های مورد نیاز با بخش‌های مختلف و سازمان هواپیمایی کشوری سوریه تحت عنوان یک سند انجام شد.

به گفته محمدی‌بخش، توافق در بخش استاندارد و مراکز آموزشی، تعمیرات و خدمات در حوزه هوایی و اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای بازسازی و نوسازی فرودگاه‌های سوریه از جمله فرودگاه دمشق و نصب تجهیزات توسط جمهوری اسلامی در قالب یک کارگروه مشترک حاصل شد.

وی اضافه‌کرد: با افزایش پروازهای دو کشور در حوزه جابه‌جایی زائر و تجار، فصل جدیدی از روابط ایران و سوریه رقم می‌خورد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: هم اکنون پروازها بین دو کشور در حال انجام است اما برقراری پروازهای بیشتر از ۱۵ خرداد آغاز می‌شود.​

ارسال نظر