شناسه خبر : 33340

پذیرش خودروهای مزایده‌ای فاقد پلاک در تمامی مراکز معاینه فنی کشور

پذیرش خودروهای مزایده‌ای فاقد پلاک در تمامی مراکز معاینه فنی کشور

مدیرامور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور گفت: امکان پذیرش خودروهای «فاقد پلاک» در سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) در تمامی مراکز معاینه فنی کشور فراهم شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، عبداله متولی افزود: با توجه به هماهنگی به عمل آمده با پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درخصوص ساماندهی پذیرش خودروهای مزایده‌ای، زیرساخت‌های لازم در سامانه سیمفا ایجاد شده است تا کاربران پذیرش مراکز معاینه فنی بتوانند، خودروهای مزایده‌ای فاقد پلاک انتظامی را با دریافت و رویت کاردکس مزایده و یا معرفی‌نامه از مرکز تعویض پلاک در بستر سیمفا پذیرش کرده و برای خودروی مورد نظر پس از انجام آزمون‌های ظاهری، آلایندگی و ایمنی درصورت قبولی در این آزمون‌ها گواهی معاینه فنی موقت با اعتبار ۱۵روزه صادر کنند.

پذیرش این دسته از خودروها بدون دریافت اسناد مربوطه ممنوع است

مدیرعامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور با بیان اینکه بر اساس قانون یکی از مدارک مورد نیاز برای تعویض پلاک ارائه گواهی معاینه فنی معتبر است، گفت: از آنجایی که پیش از این، پذیرش خودروهای مزایده‌ای در سامانه سیمفا به علت نداشتن پلاک مقدور نبوده است و مالکان این خودروها بلاتکلیف بودند که با تدابیر به عمل آمده این امکان در تمامی مراکز معاینه فنی سراسر کشور فراهم شده است.

بر اساس قانون یکی از مدارک مورد نیاز برای تعویض پلاک ارائه گواهی معاینه فنی معتبر است.

معاینه فنی صادره برای خودروهای فاقد پلاک دارای اعتبار ۱۵ روزه است و مسوولیت نظارت بر حسن اجرای آن بر عهده کارگروه معاینه فنی استان و ستادهای معاینه فنی شهرداری‌ها است.

وی تصریح کرد: این معاینه فنی صرفا برای اخذ پلاک صادر می‌شود و این خودروها باید پس از نصب پلاک دوباره برای دریافت معاینه فنی مراجعه کنند.

متولی تاکید کرد: اعتبار گواهی معاینه فنی صادره برای این خودروها از تاریخ صدور تنها ۱۵ روز است که پس از آن به صورت خودکار اعتبار آن تمام شده و در لیست خودروهای فاقد معاینه فنی قرار می گیرند و مشمول اعمال قانون شده و روزانه ۵۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

ارسال نظر