شناسه خبر : 33323

مهلت ۲ ماهه برای تکمیل سامانه جامع ثبت تصادفات

مهلت ۲ ماهه برای تکمیل سامانه جامع ثبت تصادفات

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای کاهش تصادفات جاده‌ای، اعلام‌کرد: سامانه جامع ثبت سوانح با تجمیع همه اطلاعات مربوط به تصادفات به تفکیک استان‌ها و علل وقوع، تا پایان خردادماه امسال باید تکمیل شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «شهریار افندی‌زاده» در یکصد و بیست و هشتمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور به برنامه ریزی برای کاهش تصادفات جاده‌ای در سال ۱۴۰۲ تاکید کرد.

وی به عوامل مهم موثر در تعداد و شدت تصادفات اشاره کرد و گفت: مثلث ایمنی راه از سه عامل انسان، جاده و وسیله نقلیه تشکیل می‌شود و هر کدام از این عوامل سهم بسزایی در تصادفات رانندگی ایفا می‌کند که پس از تحلیل تصادفات میزان اثرگذاری اقدامات موثر در بهبود شرایط مرتبط هر کدام از این سه عامل قابل بررسی است.

وی افزود: وضعیت ایمنی جاده‌ها، رعایت اصول و قوانین رانندگی ایمن توسط رانندگان و کیفیت وسایل نقلیه در کاهش شدت تصادفات موثر است.

افندی‌زاده پس از استماع آمارها و گزارش‌هایی از میزان تصادفات رخ داده در سفرهای نوروزی به تفکیک استان‌ها، بر ضرورت بررسی و تجزیه و تحلیل علل و عوامل تصادفات و تصمیم‌گیری و اقدام بر اساس آن‌ها برای کاهش این آمار تاکید کرد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل سامانه جامع ثبت سوانح حمل‌ونقل تا پایان خردادماه ۱۴۰۲ تاکید کرد و گفت: همه اطلاعات مربوط به تصادفات توسط همه سازمان‌های مرتبط به تفکیک علت رخ دادن این تصادفات باید در این سامانه تجمیع شود.

وی ادامه‌داد: همه سازمان‌های عضو کمیسیون ایمنی راه‌ها باید به اطلاعات سامانه جامع ثبت سوانح حمل‌ونقل دسترسی داشته باشند.

افندی‌زاده خاطرنشان‌کرد: در جلسه بعدی کمیسیون ایمنی راه‌ها نیاز است گزارشی از وضعیت صنعت خودرو و محورهای مهمی که در تصادفات نوروزی سال ۱۴۰۲ و همچنین وضعیت استان‌ها در این خصوص نقش داشته‌اند، تنظیم و ارائه شود.

در این نشست پروژه ارتقای ایمنی راه‌های ایران که با مشارکت «اسکاپ» (کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه- ESCAP) و حمایت مالی صندوق ایمنی سازمان ملل متحد انجام خواهد شد، معرفی و مقرر شد اعضاء در انجام هر چه بهتر این پروژه بین‌المللی همکاری لازم را با دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها به عمل آورند.

ارسال نظر