شناسه خبر : 33096

فروشگاه گوگل ده‌ها اپلیکیشن مخرب را حذف کرد

فروشگاه گوگل ده‌ها اپلیکیشن مخرب را حذف کرد

گوگل اخیرا ۳۶ اپلیکیشن مخرب اندروید که قادر بودند بدون رضایت کاربر، اعمال زیان باری را انجام دهند را از فروشگاه پلی استور حذف کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، این اپلیکیشن‌ها که توسط شرکت مک‌آفی شناسایی شدند که یک کتابخانه نرم افزاری به نام گلدسان را کشف کرده بود که می‌تواند اطلاعاتی مانند فهرست اپلیکیشن‌های نصب شده، اطلاعات دستگاه‌های متصل به وای فای و بلوتوث و مکان جغرافیایی را از موبایل کاربر، جمع آوری کند.

به علاوه این کتابخانه می‌توانست با کلیک روی تبلیغات در پس زمینه گوشی بدون اطلاع کاربر، مرتکب کلاهبرداری تبلیغاتی شود.

مک‌آفی بیش از ۶۰ اپلیکیشن حاوی این کتابخانه مخرب را شناسایی کرد که بیش از ۱۰۰ میلیون بار در فروشگاه گوگل پلی دانلود شده بودند. پس از این کشف، گوگل دست به کار شد و ۳۶ اپلیکیشن را از این فروشگاه حذف کرد. سایر اپلیکیشن‌ها توسط طراحانشان به‌روزرسانی شدند.

به کاربران توصیه می شود اپلیکیشن‌های خود را به‌روزرسانی کرده یا اگر آنها به عنوان تهدیدی برای کاربران گوشی‌های اندرویدی شناسایی شده اند، حذفشان کنند.

به علاوه، کاربران پیش از دانلود برنامه از پلی استور یا فروشگاه‌های برنامه دیگر، اقدامات احتیاطی را انجام داده و نام طراح، تعداد دانلودها، بخش اظهارنظرها و تعداد اپلیکیشن‌هایی که طراح برنامه ساخته است را بررسی کنند و بخش پیش نمایش اپلیکیشن را مشاهده کنند تا مطمئن شوند تصاویر، معتبر بوده و جعلی نیستند.

بر اساس گزارش گیزموچاینا، این واقعه بار دیگر به کاربران و طراحان یادآوری کرد که در جلوگیری از ورود اپلیکیشن‌های مخرب به بازار، هوشیار و بازدارنده باشند. کاربران باید اپلیکیشن خود را به‌روز نگه دارند و طراحان باید بهترین شیوه‌ها را برای توسعه و امنیت اپلیکیشن، دنبال کنند و اپلیکیشن‌های خود را پیش از انتشار برای بررسی آسیب پذیری احتمالی، اسکن و تست کنند.

 

ارسال نظر