شناسه خبر : 33057

افزایش تماس با اورژانس در فصل بهار به دلیل مصرف مجیک ماشروم

افزایش تماس با اورژانس در فصل بهار به دلیل مصرف مجیک ماشروم

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان اورژانس کشور، نسبت به عوارض خطرناک مصرف قارچ های جادویی هشدار داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، حسن نوری، گفت: با شروع فصل بهار، شاهد رشد انواع قارچ‌ها در طبیعت هستیم که بعضی از این قارچ‌ها سمی و خطرناک هستند.

وی افزود: اصولاً رشد قارچ در دامنه‌های غربی و شمالی کشور بیشتر مشاهده می‌شود که دلیل آن، بارندگی و رعدوبرق در این مناطق است.

این متخصص فوریت‌های پزشکی با اشاره به یکی از انواع قارچ‌های سمی، گفت: مسمومیت با قارچ‌های سمی، با علائم گوارشی همراه است که معمولاً بین ۴ تا ۵ ساعت بعد از مصرف این قارچ‌ها بروز می‌کند.

وی در ادامه به نوع دیگری از قارچ‌های سمی بسیار خطرناک اشاره کرد و افزود: مسمومیت با این نوع قارچ‌ها، می‌تواند منجر به درگیری کبدی شده و در مدت یک تا دو هفته بعد باعث مرگ می‌شود.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان اورژانس کشور، به قارچ‌های جادویی اشاره کرد و گفت: گروه سوم از قارچ‌های سمی هستند که مصرف آنها با علائم خطرناکی همراه است.

وی افزود: با مصرف قارچ‌های جادویی یا همان "مجیک ماشروم"، فرد دچار اختلال شخصیتی می‌شود که می‌تواند به خودش و دیگران آسیب بزند.

به گفته این متخصص فوریت‌های پزشکی، مصرف قارچ‌های جادویی با علائمی همچون سرخوشی، بدبینی، اختلال شخصیتی و…، همراه است.

نوری ادامه داد: افراد سودجو این قارچ‌های جادویی را خشک می‌کنند و می‌فروشند.

وی با اشاره به افزایش موارد مسمومیت با قارچ‌ها در فصل بهار، گفت: متأسفانه در فصل بهار شاهد افزایش تماس‌ها با اورژانس در رابطه با مصرف مجیک ماشروم هستیم.

نوری با توصیه به هموطنان برای عدم مصرف قارچ‌هایی که در طبیعت رشد می‌کنند، افزود: سموم قارچ‌های سمی با جوشاندن آنها از بین نمی‌رود. لذا، بهتر است از مصرف این قارچ‌ها خودداری کنند.

این متخصص فوریت‌های پزشکی در خصوص اقدامات فوریتی در مواجهه با فردی که قارچ جادویی مصرف کرده است، گفت: باید او را تحریک به استفراغ کرده و سریعاً به مرکز درمانی برسانیم. در آنجا با استفاده از زغال فعال، از جذب قارچ در کبد جلوگیری می‌شود.

 

ارسال نظر