شناسه خبر : 32978

تیک‌تاک در یک ایالت آمریکایی ممنوع می‌شود

تیک‌تاک در یک ایالت آمریکایی ممنوع می‌شود

قانونگذاران مونتانا، لایحه‌ای را برای ممنوعیت فعالیت اپلیکیشن ویدئویی تیک‌تاک در این ایالت آمریکایی تصویب کردند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، این لایحه، عرضه تیک‌تاک از سوی فروشگاه‌های اپلیکیشن برای دانلود توسط کاربران در مونتانا را ممنوع خواهد کرد. مجلس مونتانا با ۵۴ رای موافق در برابر ۴۳ رای مخالف، این ممنوعیت را تصویب کرد.

اگر این لایحه به قانون تبدیل شود، تیک‌تاک و همچنین اپل و گوگل که فروشگاه‌های اپلیکیشن موبایل را اداره می‌کنند، در صورت تخلف از این ممنوعیت، جریمه خواهند شد. هنوز معلوم نیست که این ایالت، چگونه ممنوعیت مذکور را اجرا خواهد کرد. این لایحه اکنون باید توسط گِرگ جانفورت، فرماندار مونتانا امضا شود.

سخنگوی دفتر فرماندار مونتانا گفت: فرماندار به دقت هرگونه لایحه ای که قانونگذاران به میز او ارسال می‌کنند را بررسی خواهد کرد.

تیک‌تاک در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به مبارزه برای کاربران و تولیدکنندگان محتوای تیک‌تاک در مونتانا که معیشت و حقوق متمم اول آنها با این اقدام شوک کننده دولت، به خطر افتاده است، ادامه می‌دهیم.

تیک‌تاک که متعلق به شرکت چینی "بایت دنس" است، با درخواست‌های فزاینده بعضی از قانونگذاران آمریکایی برای ممنوعیت سراسری این اپلیکیشن به دلیل نگرانی نسبت به نفوذ دولت چین در این پلتفرم، روبروست.

یک کمیته کنگره ماه گذشته درباره احتمال دسترسی دولت چین به اطلاعات کاربران یا نفوذ پکن در این اپلیکیشن، به بازخواست از شو زی چو، مدیرعامل تیک‌تاک پرداخت.

بر اساس گزارش رویترز، تیک‌تاک مکررا منکر شده که داده کاربران را در اختیار دولت چین قرار داده و اعلام کرده است که اگر چنین درخواستی شود، حاضر نیست انجام دهد. این شرکت روی پروژه ای به نام پروژه تگزاس کار می‌کند که تحت آن، داده کاربران آمریکایی در سرورهایی در آمریکا که توسط شرکت آمریکایی اوراکل اداره می‌شوند، نگهداری خواهند شد.

 

ارسال نظر