شناسه خبر : 32904

۱۰۰ کیلومتر از مسیر ارتباطی جنوب به مرکز و شمال کشور، کاهش می‌یابد

۱۰۰ کیلومتر از مسیر ارتباطی جنوب به مرکز و شمال کشور، کاهش می‌یابد

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های جنوب کشور گفت: عملیات اجرایی در قطعه پایانی راه اصلی پاتاوه - دهدشت به عنوان میان‌بر اتصال استان‌های جنوبی با مرکز و کریدور شمال - جنوب کشور در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در حال اجرا است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «علی‌اکبر محمدی» با اشاره به اهمیت تکمیل راه اصلی پاتاوه - دهدشت برای ارتباط استان‌های جنوبی با مرکز کشور گفت: این محور بخشی از مسیر ارتباطی شمال – جنوب غرب کشور، با عنوان محور شهرضا - سمیرم - بهبهان است که ارتباط استان‌های جنوب غرب کشور را با استان‌های مرکزی برقرار می‌سازد و به‌نوعی میان‌بر بین استان‌های جنوبی و کریدور شمال به جنوب کشور محسوب می‌شود.

وی طول این محور را ۱۳۶ کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: ۷۳ کیلومتر از این مسیر در قطعات ۱، ۲ و ۴ زیر عبور قرار دارد و قطعه ۳ به طول ۶۳ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در حال ساخت است.

محمدی از این پروژه به عنوان یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه و بویراحمد یاد کرد و گفت: ‌ با توجه به اهمیت تکمیل شدن این محور برای اتصال استان خوزستان به مرکز کشور و کوتاه شدن ۱۰۰ کیلومتر از مسیر نسبت به محور موجود، تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل بخش‌های باقیمانده محور از ضروریات است.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های جنوب کشور افزود: این محور به درخواست مسئولان استانی در حال حاضر زیر عبور محلی قرار دارد و همین امر یکی از دلایل کُند شدن عملیات اجرایی مسیر است و نیاز است تا عبور محلی از محور بسته شود تا باقیمانده عملیات اجرایی از جمله نصب مجدد علایم ایمنی مفقود شده در بخش‌هایی از پروژه و نصب روشنایی تونل‌ها و روسازی مسیر با سرعت بیشتری انجام شود.

وی افزود: نصب سامانه روشنایی تونل‌ها در دست اجرا است که نیازمند تأمین ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای افزایش ایمنی و جلوگیری از بروز حوادث جاده‌ای است.

محمدی همچنین کوهستانی بودن مسیر و ریزشی بودن کوه‌ها را از عوامل اجرای پیچیده این محور اعلام کرد و افزود: تامین به موقع اعتبار مورد نیاز، عدم عبور محلی خودروهای سواری و سنگین در مسیر، موجب سرعت گرفتن اجرای بخش‌های باقیمانده از این محور می‌شود تا هرچه سریعتر این پروژه آماده تحویل شود.

وی اعتبار هزینه شده در راه اصلی پاتاوه - دهدشت را بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: به منظور اتمام این پروژه حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

ارسال نظر