شناسه خبر : 32849

پیش‌بینی وزش باد شدید در تهران و ۱۳ استان دیگر طی امروز و فردا

پیش‌بینی وزش باد شدید در تهران و ۱۳ استان دیگر طی امروز و فردا

سازمان هواشناسی ضمن اعلام بارش‌های پراکنده در چند استان، از وزش باد شدید و خیرش گردوخاک طی امروز و فردا در غرب و شمال غرب کشور همچنین استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در ساعات عصر خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، بارش‌های پراکنده امروز (دوشنبه) در ساعت عصر در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی انتظار می‌رود.

برای بعد از ظهر فردا (سه شنبه) نیز در استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار باران پیش بینی می‌شود. با این حال پدیده غالب آب و هوایی طی امروز و فردا بادهای شدید موقتی است.

بر اساس هشدار هواشناسی وزش باد شدید و گردوخاک امرور (دوشنبه) آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و تهران و فردا (سه‌شنبه) مجددا آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، همدان، مرکزی، قزوین، قم، تهران را در برمی‌گیرد.

هواشناسی نسبت به مخاطرات این سامانه همچون احتمال اختلال در ناوگان حمل‌و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، صاعقه، تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها و احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات در نواحی کوهستانی هشدار داده است.

هشدار هواشناسی به کشاورزان برای روزهای چهارشنبه و پنج شنبه

همچنین بر اساس دیگر اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور بارش شدید باران و رعد و برق روزهای (چهارشنبه) و (پنج‌شنبه) موجب آبگرفتگی مزارع و خسارت به محصولات کشاورزی خواهد شد.

تمرکز سامانه باشی روز چهارشنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، نیمه جنوبی اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان و غرب زنجان پیش‌بینی شده است.

روز (پنجشنبه) نیز این بارش‌ها زنجان، قزوین، نیمه جنوبی اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، همدان، غرب مرکزی، شمال غرب چهارمحال و بختیاری و شمال استان‌های تهران و البرز را در بر می‌گیرد.

ارسال نظر