شناسه خبر : 32774

ضرورت تزریق دُز یادآور واکسن کرونا به خصوص برای سالمندان و بیماران زمینه‌ای

ضرورت تزریق دُز یادآور واکسن کرونا به خصوص برای سالمندان و بیماران زمینه‌ای

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: افراد زیر ۱۸ سال نیازی به تزریق نوبت یاد آور نداشته و تلقیح تنها دو دز واکسن کرونا کافی است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگران جوان، سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت گفت: افراد سالمند و بیماران زمینه‌ای حتما اگر شش ماه از تزریق نوبت قبلی واکسن کرونا گذشته باید اقدام به تلقیح این واکسن کنند.

افراد بالای ۱۸ سال هم باید نوبت یادآور واکسن کرونا را بعد از گذشت شش ماه از تلقیح قبلی دریافت کنند.

به گفته وی، افراد زیر ۱۸ سال نیازی به تزریق نوبت یاد آور نداشته و تلقیح تنها دو دز واکسن کرونا برایشان کافی است. علت آن، این بوده که مدت ماندگاری سطح ایمنی در کودکان بیشتر است.

او افزود: افراد باید دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک در فضاهای سربسته و شلوغ را به طور جدی رعایت کنند.

او بیان کرد: در گذشته در زمینه تامین داروی بیماران تالاسمی دچار مسائلی شده بودیم که علت آن تولید برند خارجی در داخل است.

چراکه برند داخلی به برخی از بیماران نمی ساخت و به همین دلیل این برند دارو وارد کشور می‌شد. حفظ ایمنی و سلامتی بیماران اولویت وزارت بهداشت است.

او ادامه داد: کمبود کلی دارو برای بیماران تالاسمی را در کشور نداریم اما شاید برند خاصی به صورت موقت دچار کمبود شود.

در این صورت وظیفه وزارت بهداشت، نیاز سنجی و اعلام آن به سازمان غذا و دارو خواهد بود. بیماران تالاسمی باید بر اساس قانون در سامانه RDA ثبت شوند.

او گفت: وزارت بهداشت پیش بینی و نیاز بیماران به دارو را به سازمان غذا و دارو اعلام و بر طریق همین، داروها را تامین خواهد کرد.

 

ارسال نظر