شناسه خبر : 32632

بارش پراکنده در استان‌های ساحلی خزر و شمال‌شرق

بارش پراکنده در استان‌های ساحلی خزر و شمال‌شرق

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش پراکنده در استان‌های ساحلی خزر و شمال‌شرق، از وزش باد در شرق و جنوب‌شرق و افزایش نسبی دما در نیمه غربی خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی، وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز در شرق سواحل دریای خزر، خراسان‌شمالی، شمال خراسان‌رضوی، بارش پراکنده پیش‌بینی شده است. همچنین در شرق و جنوب‌شرق، وزش باد حاکم است.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه فردا در برخی مناطق استان‌های مازندران، گلستان، سمنان، خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی و ارتفاعات البرز شرقی، انتظار بارش‌های پراکنده می‌رود از روند افزایش نسبی دما برای امروز و فردا در نیمه غربی کشور و استقرار هوای خنک در نیمه‌شرقی خبر داد.

گودرزی گفت: روز چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور افزایش نسبی دما همراه با جوی پایدار پیش‌بینی شده است. از بعد از ظهر چهارشنبه برای برخی مناطق شمال‌غرب و بلندی‌های البرز غربی، انتظار بارش‌های پراکنده می‌رود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی برای دو روز آینده آب‌های خلیج‌فارس مواج و متلاطم است.

وی توضیح داد: امروز پدیده غالب در استان تهران وزش باد است. بیشینه دمای پایتخت امروز به ۱۹ درجه بالای صفر می‌رسد و روند دما در تهران افزایشی است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز صبح دمای کمینه در ایستگاه شهرکرد ۷ درجه زیرصفر و در صفاشهر ۵ درجه زیر صفر شد. این درحالی است که بیشینه دمای هوا روز گذشته در راسک و قصر قند در استان سیستان و بلوچستان ۳۴ درجه شد.

ارسال نظر