شناسه خبر : 32468

تردد خودرو در محورهای گیلان از یک میلیون گذشت

تردد خودرو در محورهای گیلان از یک میلیون گذشت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه در طرح نوروزی شاهد تردد یک میلیون و ۹۴ هزار و ۴۵۰ وسیله نقلیه در محورهای استان بودیم، گفت: بالغ بر ۶۶۵ هزار خودرو وارد استان شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، غلامعلی نیک فهم  با اشاره به آخرین آمار دریافتی از دستگاه های تردد شمار منصوبه در راه‌های مواصلاتی استان گیلان، اظهار کرد: از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ لغایت دوم فروردین ماه ۱۴۰۲، همزمان با آغاز طرح نوروزی، شاهد تردد یک میلیون و ۹۴ هزار و ۴۵۰ وسیله نقلیه در محورهای استان گیلان بودیم.

وی از ورود ۶۶۵ هزار و ۲۵۴ وسیله نقلیه به استان و خروج ۴۲۹ هزار و ۱۹۶ وسیله نقلیه از استان خبر داد و تصریح کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۰ درصدی در ورود به استان و ۱۴ درصدی در خروج از استان هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی بیشترین میزان ورودی از طریق آزادراه قزوین - رشت با ۳۵۴ هزار و ۳۳ وسیله نقلیه و پس از آن محور رامسر - چابکسر با ۱۷۲ هزار و ۱۵۴ وسیله نقلیه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: همچنین بیشترین میزان خروجی از طریق محور چابکسر - رامسر با میزان تردد ۱۶۵ هزار و ۶۹۱ وسیله نقلیه بوده است.

نیک فهم، متوسط تردد در محورهای مواصلاتی استان را ۶۷۵ وسیله نقلیه در ساعت دانست و گفت: اوج تردد در محورهای استان مربوط به روز یکشنبه، ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ با متوسط تردد ۸۵۹ وسیله نقلیه در ساعت است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح نوروزی بیشترین میزان تردد در محورهای ارتباطی داخل استان مربوط به محور امامزاده هاشم - سراوان با متوسط تردد روزانه ۵۱ هزار و ۱۳۲ وسیله نقلیه است.

مدیرکل راهداری گیلان به گزارشی از تعداد سفرهای انجام شده با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری استان اشاره کرد و متذکر شد: از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ لغایت دوم فروردین ماه ۱۴۰۲، ۱۱ هزار و ۹۶۹ سفر با وسایل نقلیه عمومی از مبدا داخل استان انجام و ۵۹ هزار مسافر جابجا شده اند.

وی با بیان اینکه ۷۲۰۰ سفر درون استانی و ۴۷۶۹ سفر برون استانی با ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان به انجام رسیده است، عنوان کرد: در سفرهای درون استانی ۳۵ هزار و ۸۱۴ مسافر و در سفرهای برون استانی ۲۳ هزار و ۱۹۲ مسافر جابجا شده اند.

نیک فهم با اشاره به انجام ۱۲۸۴ سفر با اتوبوس، ۱۰۵۰ سفر با مینی بوس و ۹۶۳۵ سفر با سواری از مبدا داخل استان همزمان با طرح نوروزی، بیان کرد: ۱۱ هزار و ۹۷۹ مسافر با اتوبوس، ۱۷ هزار و ۱۳ مسافر با مینی‌بوس و ۳۰ هزار و ۱۴ مسافر با سواری جابجا شدند.

ارسال نظر