شناسه خبر : 32450

۱۰ مورد ریزش کوه طی هفته جاری در محور کندوان گزارش شد

۱۰ مورد ریزش کوه طی هفته جاری در محور کندوان گزارش شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت : در هفته جاری ۱۰ مورد ریزش کوه و سقوط تخته سنگ از ارتفاعات به کف جاده چالوس - کرج محدوده کندوان گزارش شده که این امر بسیار نگران کننده است .

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، حسینعلی محمدی شیرکلایی روز چهارشنبه در جریان بازدید از محور کندوان گفت: با اینکه پیش از اجرای طرح سفرهای نوروزی عملیات "لق گیری" در نقاطی از این مسیر ارتباطی از جمله محدوده هزار چم ، ولی آباد انجام گرفت متاسفانه به علت بارندگی شدید ، بارش برف و ترافیک سنگین سبب ریزش کوه و سقوط سنگ از ارتفاعات به کف جاده شد .

وی بیان داشت : یکی از علت های حجم بالای ترافیک افزون بر استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران از این مسیر ، ریزش کوه و سقوط سنگ هم در بروز این معضل بی تاثیر نبوده است و یکی از علت های حضور مسوولان کشوری به ویژه جانشین پلیس راه کشور و استانی برای بازدیدو آشنایی با مشکلات این جاده به همین خاطر بوده است .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت : متاسفانه شب گذشته به علت سقوط سنگ به روی یک خودرو پژو پارس در محدوده ولی آباد کندوان متاسفانه یک مادر و فرزند در دم جان باختند و سه نفر دیگرهم مصدوم شدند.

درزمان حاضر بنا به گفته رییس پلیس راه کندوان این محور ارتباطی حوالی ساعت هشت و ۳۰ دقیقه امروز پس از پاکسازی مصالح و ضایعات کوهی به روی مسافران و گردشگران نوروزی باز است .

محمدی شیرکلایی همچنین با اشاره به پرآب شدن رودخانه ها و احتمال طغیان و جاری شدن سیل به مسافران و گردشگران نوروزی توصیه کرد : از هرگونه اتراق و توقف در حاشیه رودخانه ها اجتناب کنند .

به گفته این مسوول استانی ، در زمان حاضر باتوجه به ادامه بارندگی تا پایان امروز هماهنگی های لازم با دست اندرکاران ذیربط به منظور پناه دادن به مسافران و گردشگران برای اسکان افزون بر باشگاه های ورزشی ، اردوگاه ها و مسجدها هم در زمان بارندگی صورت گرفته است .

وی بیان داشت : در زمان حاضر تردد در سه محور هراز ، سواد کوه و کندوان در مازندران برقرار است.

به گفته فرمانده پلیس راه کندوان در زمان حاضر روزانه ۲۵ هزار خودرو از این محور کوهستانی و پرتردد کشور عبور می کنند.

بنابه گزارش اداره کل میراث فرهنگی استان مازندران تاکنون افزون بر هشت میلیون مسافر نوروزی به این استان سفر کرده اند.

ارسال نظر