شناسه خبر : 32421

ساعت کار موزه سینمای ایران در ایام نوروز مشخص شد

ساعت کار موزه سینمای ایران در ایام نوروز مشخص شد

تالارهای موزه سینمای ایران در ایام نوروز (نیمه اول فروردین ماه) همه روزه به جز اول و سیزدهم فروردین فعال است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از روابط عمومی موزه سینما، تالارهای موزه سینمای ایران در ایام نوروز (نیمه اول فروردین ماه) همه روزه به جز اول و سیزدهم فروردین از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۹:۳۰ میزبان علاقمندان است. سالن‌های سینماهای موزه (سینما توگراف، سینما فردوس، سینما تمدن) نیز از ساعت ۱۲ ظهر فیلم‌های سینمایی مندرج در جدول اکران سینماهای تهران را نمایش می‌دهند.

با توجه به ایام ماه مبارک رمضان درب‌های محوطه این مجموعه فرهنگی- تاریخی از ۹ صبح تا ۲:۰۰ بامداد به روی گردشگران و علاقمندان باز خواهد بود و کافه رستوران‌ها بعد از اذان مغرب پذیرای علاقمندان هستند.

در روز سیزدهم فروردین کافه رستوران‌ها و غرفه‌های فرهنگی و صنایع دستی از صبح بسته هستند و از ساعت ۲۰ فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

تالارهای موزه سینمای ایران دارای بخش‌های معاصران، بین‌الملل، کودک، دفاع مقدس، تماشاخانه، نام‌آوران و خانه فرهاد است؛ این تالارها نمایانگر سیر سرگذشت و تحولات سینمای ایران از آغاز این هنر صنعت تا به امروز است.

بازدیدکنندگان این موزه با آغازگران سینمای ایران، نخستین تجهیزات سینمایی، افتخارات بین‌المللی آشنا شده و از مجموعه جوایز، یادگارها، تصاویر و اسناد شخصی و تندیس هنرمندان بازدید خواهند کرد و در بین بازدید در سالن تماشاخانه که مدل بازسازی شده سینماهای دهه‌های گذشته است، به تماشای گزیده‌ای از فیلم‌های تاریخ سینمای ایران خواهند نشست.

عمارت موزه سینمای ایران قدمتی حدود ۲۰۰ ساله دارد و یکی از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی پایتخت است که به دستور محمدشاه قاجار ساخته شد و در بخش میانی یک باغ ایرانی قرار گرفته است.

 

ارسال نظر