شناسه خبر : 32333

استفاده از تمامی ظرفیت‌های بخش داخلی در پروازهای نوروزی

استفاده از تمامی ظرفیت‌های بخش داخلی در پروازهای نوروزی

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: در ایام نوروز امسال ایران ایر از تمامی ظرفیت‌های خود برای جابه جایی مسافران در پروازهای داخلی استفاده خواهد کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شمس الدین فرزادی پور گفت: امسال یکی دو فروند وارد ناوگان هوایی ایران شده است و امسال هم یک اورهال بسیار سنگین برای هواپیمای ۳۳۰ را داشته ایم.

به گفته مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، مهم ترین عامل و چالش جدی منابع انسانی و نیروی انسانی است و اولویت اول خود را بر ایجاد  آرامش درحوزه نیروی انسانی  قرار داده ایم.

  برنامه های ۱۴۰۲ عملیات سنگین حج را داریم که نزدیک به ۹۰ هزار نفر را باید  جابه جا کنیم  اما ظرفیت ایران ایر امسال تغیری نکرده و برای جابه جایی باید از ظرفیت های دیگر باید استفاده کنیم.

او گفت: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی  هیچ نگاه منفعتی ندارد و ما از ایران سوخت می زنیم تا برای سوخت گیری در پروازهای حج مشکلی نداشته باشیم.  با تقویت روابط عربستان پروازهای توریستی و همچنین پروازهای حج عمره برقرار و جابه‌جایی توریست و انتقال  آنها به مشهد  انجام می شود.  ارتقای ناوگان کمی و کیفی را داریم دنبال می کنیم و یکی  از  برنامه ها رفتن به سمت احیا و ارتقای ناوگان داخلی است و به سمت تقویت ناوگان هوایی جدید می رویم.

 ۳۵ فروند هواپیما ی آماده  داریم که  ۱۲ تا ۱۴ فروند سر خط است و  ما  هیچ مشکلی از نظر تکنیکال نداریم و منابع اعتباری را تامین خواهیم کرد.

او گفت:  در حال پیگیری هستیم که واگذاری ایران ایر از طرح مولد سازی خارج  شود و ما یک نگاه کلی  در این  بخش داریم  چراکه  وجود ایران ایر برای کشور ضرورت است و ایران ایر از نظر راهبردی مهم است از همه ظرفیت های داخلی  خود برای  پروازهای  نوروزی و داخلی  استفاده خواهیم کرد  و برای پروازهای داخلی فروش چارتری نداشته ایم و با راه اندازی سامانه جدید مشکل فروش بلیت را حل کرده ایم.

 پیش از برجام ۱۸۰۰ میلیارد تومان دولت بدهکار بود که در صورت پرداخت ما می توانستیم هواپیما بخریم اما در حال حاضر با ایجاد نوسانات  اقتصادی در حوزه ارز امکان خرید هواپیماها وجود ندارد. در حال حاضر بهترین فصل برای سفر در پروازهای خارجی است که ما سعی کرده ایم از تمامی ظرفیت‌های خود در این بخش استفاده کنیم.

مدیر عامل ایران ایر گفت: در حال حاضر تعرفه ها با هزینه ها برابری نمی کند  و  باید اصلاح نرخ ها را در دستور کار خود قرار دهیم  چراکه  قیمت قطعات همین امسال دوبرابر شده است و قیمت سوخت بخشی از هزینه ها است.

 

 

ارسال نظر