شناسه خبر : 32331

ورود گردشگران خارجی به جزیره کیش حدود چهار برابر افزایش یافت

داشتن معاینه فنی و بیمه شخص ثالث از الزامات ورود به جزیره کیش

ورود گردشگران خارجی به جزیره کیش حدود چهار برابر افزایش یافت

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ورود گردشگران خارجی به این جزیره در سال جاری حدود چهار برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی رمضانی گالشی روز چهار شنبه در نشست خبری ارایه گزارش ستاد تسهیلات خدمات سفرهای نوروزی کیش اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۲۰ هزار گردشگر عمدتا از کشورهای آسیایی وارد این جزیره شده و خدمات گردشگری آن بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه سیاست های این معاونت توسعه گردشگری خارجی در جزیره است افزود: سال گذشته در این مدت حدود پنج هزار گردشگر وارد جزیره شده بودند که افزایش حضور این گردشگران در سال جاری برای تحقق اهداف این سازمان نوید بخش است.

رمضانی در خصوص فعالیت های ستاد تسهیلات خدمات نوروز ۱۴۰۲ اظهار کرد: فعالیت این ستاد برای ارایه خدمات به مسافران از امروز ۲۴ اسفند سال جاری تا ۱۴ فرودین ۱۴۰۲ شروع شده است.

وی گفت: ارسال پیام جامعه هدف در شعاع ۵۰ کیلومتری جزیره و ورودی بنادر آفتاب و چارک، الکترونیکی شدن سامانه نوبت دهی خروج خودرو از جزیره، تعبیه خدمات ادماد و نجات، زیباسازی سیما و منظر شهری، ساماندهی و نظارت بر خدمات عمومی، از جمله عملکردهای مرتبط در این راستا است.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش افزود: این ستاد در ۱۲ کمیته از چند ماه گذشته اقدامات خود را آغاز کرده است و سعی می شود در مدت انجام سفرهای نوروزی در کنار تسهیل سفر از طریق دریا و هوا به جزیره، با انجام نظارت های مستمر از حقوق مسافران در حوزه های مختلف از جمله نرخ و کیفیت خدمات، حذف واسطه گری صیانت کنیم.

محدودیتی در نوع خودروی ورودی به جزیره کیش وجود ندارد

وی به بیان اینکه از ۲۵ تا ۱۵ فروردین ورود کامیون، اتوبوس، مینی بوس، ون، تاکسی و وانت به جزیره ممنوع است افزود: خودروهای شخصی می‌توانند از بنادر چارک و آفتاب وارد جزیره کیش شوند و هزینه رفت و برگشت هر خودرو با کشتی، دو میلیون و چهارصد و چهل هزار تومان است.

وی افزود: محدودیت ورود برای خودروهای حامل مواد غذایی و آشامیدنی اعمال نمی شود و داشتن معاینه فنی، بیمه شخص ثالث، کارت شناسایی راننده، نظافت خودرو، برگه کاپوتاژ خودرو و عوارض بندری از شرایط ورود خودروهای شخصی به کیش است.

رمضانی افزود: جزیره کیش روزانه ظرفیت پذیرش هزار دستگاه خودرو را دارد و برای جلوگیری از ازدحام خودروها و ارائه خدمات در این مدت تنها، روزانه به یکهزار خودرو مجوز ورود به جزیره کیش داده می‌شود.

وی افزود: همچنین یاداور شد: پیش بینی می شود امسال در در شلوغ ترین روز تعداد مسافران ورودی به جزیره کیش به ۱۳ هزار نفر، تعداد پروازهای ورودی به ۸۰ پرواز برسد.

ارسال نظر