شناسه خبر : 32140

قول واتس‌اپ برای شفافیت بیشتر در اتحادیه اروپا

قول واتس‌اپ برای شفافیت بیشتر در اتحادیه اروپا

واتس‌اپ موافقت کرد درباره تغییراتی که در سیاست حریم خصوصی اعلام شده در سال ۲۰۲۱ صورت می‌دهد، شفافیت بیشتری در اتحادیه اروپا داشته باشد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، سازمان مصرف کننده اروپایی و شبکه اروپایی نهادهای حامی مصرف کنندگان، سال گذشته به واتس‌اپ  گفتند این پیام‌رسان تغییرات صورت داده در سیاست حریم خصوصی خود را به شکل واضح و روشن اعلام نکرده و قوانین این بلوک را نقض کرده است.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌توانند شرکت ها را برای نقض این قوانین، مجازات کنند.

کمیسیون اروپا اعلام کرد واتس‌اپ اکنون موافقت کرده است تغییرات و چگونگی تاثیر آنها بر حقوق کاربران را برای قراردادهای کاربران اتحادیه اروپا توضیح دهد و موافقت کرده است امکان پذیرفتن یا مخالفت با این تغییرات را به طور برجسته برای کاربران نمایش دهد و مطمئن شود که کاربران می‌توانند پنجره‌های ظاهره شونده درباره این به‌روزرسانی‌ها را به راحتی ببندند.

واتس‌اپ همچنین تائید کرد اطلاعات شخصی کاربران با اشخاص ثالث یا شرکت‌های دیگر متا نظیر فیس بوک برای اهداف تبلیغاتی، به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، دیدیه ریندرز، کمیسیونر عدالت اتحادیه اروپا اظهار کرد: مصرف کنندگان حق دارند بدانند با چه چیزی موافقت می‌کنند و این انتخاب، دربرگیرنده چه مواردی است تا بتوانند درباره ادامه استفاده از واتس‌اپ، تصمیم بگیرند.

 

ارسال نظر