شناسه خبر : 32123

بارش های زمستان ۲.۵ درصد بالاتر از نرمال است

بارش های زمستان ۲.۵ درصد بالاتر از نرمال است

رئیس مرکز خشکسالی گفت: بارش های فصل زمستان نسبت به دوره نرمال ۲.۵ درصد بالاتر است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احد وظیفه گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل زمستان تاکنون ۸۳ میلی متر بارندگی دریافت شده که نسبت به دوره نرمال ۲.۵ درصد بیشتر است. همچنین از ابتدای اسفند ۳.۳ میلی متر بارندگی دریافت شده که نسبت به نرمال ۷۵ درصد کمتر است.

به گفته او، از ابتدای سال زراعی بارش در استان های یزد، فارس، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد نسبت به سال قبل و دوره نرمال بالاتر است.

وظیفه ادامه داد: بارش در استان های نیمه شمالی کشور همچون تهران، قم، زنجان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و استان های ساحلی دریای خزر کماکان کمتر از نرمال است.

رئیس مرکز خشکسالی کشاورزی گفت: بنابر آمار استان تهران ۸۰ میلی متر بارندگی دریافت کرده که نسبت به نرمال ۴۶ درصد کمتر است.

او با بیان اینکه چشم انداز مناسبی به لحاظ بارش پیش رو نیست، گفت: کم بارشی در طی زمستان و ادامه خشکسالی گذشته سبب شده دبی رودخانه ها و ورودی سدها نسبت به سال قبل کاهش یافته به طوریکه  ۵ سد تهران تنها ۱۲ درصد آب دارد که نسبت به سال قبل ۳۰ درصد کمتر است.

وظیفه با بیان اینکه دمای هوا در دی و اوایل بهمن زیرنرمال بود، گفت:دمای هوا از نیمه دوم بهمن به بعد نرمال  شد. همچنین هفته گذشته متوسط دمای کشور ۲ درجه بیش از نرمال بود و همواره برآورد می شود که تا ابتدای سال آینده، دما بیش از نرمال است.

ارسال نظر