شناسه خبر : 32068

داکت اسپلیت مناسب برای محل اقامت شما

داکت اسپلیت مناسب برای محل اقامت شما

ساختار و نحوه عملکرد سیستم های تهویه مطبوع در شرایط آب و هوای مختلف متفاوت است؛ به همین دلیل در خرید داکت اسپلیت و محصولات مشابه آن باید به فاکتورهایی مانند نوع موتور، نحوه عملکرد و محدوده دمایی کارکرد دستگاه دقت داشت.

به گزارش چابک آنلاین، بسیاری از برندها در ساخت این محصولات با یکدیگر به رقابت پرداخته و دستگاه های تهویه در مدل های متنوع و مناسب استفاده در مناطق جغرافیایی مختلف تولید می نمایند تا نیاز افراد را در طیف گسترده پوشش دهند. داکت ها دارای کارکرد دوگانه سرد و گرم هستند و در صورتیکه دستگاه مناسب با شرایط آب و هوایی محل اقامت شما انتخاب گردد، می تواند هوای مطبوع مورد نیاز شما را در روزهای سرد و گرم سال تامین کرده و رفاه و آسایش را برایتان به ارمغان بیاورد.

از این محصولات در آپارتمان ها، منازل، هتل و سوئیت ها استفاده می شود که شما می توانید با مراجعه به وبسایت فروشگاهی دماپویا، بهترین داکت اسپلیت ها از برندهای معتبر را مشاهده نموده و بعد از مطالعه مشخصات فنی انواع آنها، محصول مناسب را انتخاب کرده و خریداری نمایید.

شرایط آب و هوایی در سه کلاس تعریف می گردد که عبارتست از محدوده آب و هواییT1  ، T2 و T3 که هر کدام نشان دهنده یک نوع منطقه جغرافیایی هستند. T1 نشان دهنده مناطق معتدل بوده و T3 معرف مناطق حاره ای (گرمسیری) می باشد و به مدل های T3 تروپیکال حاره ای نیز گفته می شود.

در صورتیکه هر کلاس روی برچسب مشخصات یک محصول نوشته شده باشد، بدین معناست که دستگاه مناسب استفاده در آن منطقه جغرافیایی طراحی و تولید شده است. کلاس T2 نیز معرف محدوده آب و هوایی سردسیری می باشد. عموما سیستم های تهویه در کلاس های T1 و T3 طراحی و تولید شده و بفروش می رسند که بهترین داکت اسپلیت، مدل متناسب با شرایط آب و هوایی محل اقامت شما بشمار می رود. 

انواع داکت اسپلیت از لحاظ محدوده آب و هوایی

از مهم ترین قطعات داکت اسپلیت کمپرسور آن است که در انواع روتاری، پیستونی و اسکرال تولید شده و در دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. نوع کمپرسور روتاری عموما مناسب مناطق معتدل و مرطوب بوده و از قدرت بالایی در فشرده سازی گاز مبرد برخوردار است. کمپرسور پیستونی بخاطر ساختار رفت و برگشتی نیز از توان بالایی در خنک سازی ساختمان در مناطق گرمسیری با درجه دمای بالا دارد.

کمپرسورهای اسکرال نیز بخاطر ساختار مارپیچی از راندمان بالایی برخوردارند و برای محدوده آب و هوایی گرمسیری و گاه معتدل مورد استفاده قرار می گیرند. بهترین داکت اسپلیت بعد از متناسب بودن کمپرسور آن با شرایط آب و هوایی محل اقامت شما، کم مصرف بودن آن است؛ استفاده از اینورتر در مدل های اینورتر دار از تکنولوژی هایی است که باعث مصرف کم انرژی در دستگاه می گردد و آن را در برچسب انرژی در گرید A قرار می دهد.

در مدل های اینورتردار یک کیت روی کمپرسور نصب شده و باعث کارکرد موتور با دور متغیر می شود. این کیت با تنظیم مداوم دور موتور، مصرف برق را تا 60 درصد کاهش می دهد. لازم به توضیح است که کیت اینورتر عموما روی کمپرسور روتاری نصب گردیده و در مناطق معتدل کاربرد دارد.

بعضی از مدل های حاره ای یا تروپیکال نیز دارای اینورتر هستند؛ اما داکت اسپلیت های حاره ای (برای مناطق گرمسیری) عموما با کمپرسورهای پیستونی تولید می شوند و بدون اینورتر هستند که برندهای معتبر با استفاده از دیگر تکنولوژی های پیشرفته مانند حسگرها حساس به دما و ترموستات تلاش می کنند تا مصرف برق آنها را کاهش دهند. شما مخاطبین گرامی می توانید با تماس با کارشناسان دماپویا بهترین داکت اسپلیت را از برندهای معتبر بهمراه گارانتی خریداری نمایید و در آپارتمان یا ویلایتان هوایی مطبوع را تجربه نمایید.

عوامل موثر در قیمت داکت اسپلیت

داکت اسپلیت ها از دو یونیت خارجی ( کندانسور) و یونیت داخلی (اپراتور) تشکیل می شوند که اپراتور در داخل سقف بصورت توکار نصب شده و کندانسور در بیرون ساختمان قرار می گیرد و این دو بواسطه لوله های مویی هدایت کننده مبرد و اتصالاتی به یکدیگر متصل می شوند.

در حالت سرمایش این محصولات مانند کولر گازی کار می کنند اما در حالت گرمایش یک کویل در اپراتور تعبیه شده و به موتور خانه یا پکیج نصب می گردد و با چرخش آبگرم در لوله های کوئل، گرمایش مورد نیاز ساختمان تامین می شود. بهترین داکت اسپلیت ها علاوه بر کم مصرف بودن، باید از کمپرسور با کیفیت بالایی برخوردار بوده و راندمان بالایی برخوردار باشد. 

همچنین بهره مندی از ترموستات هوشمند برای تنظیم دما، سینی و پمپ درین و کم صدا بودن اپراتور از عوامل موثر در قیمت داکت ها هستند. ظرفیت دستگاه نیز روی قیمت تاثیر دارد که لازم است برای خرید بهترین دستگاه، متراژ ساختمان یا ویلای خود را در نظر گرفته و مدل متناسب با شرایط آب و هوایی محل اقامت تان را تهیه نمایید.

وبسایت فروشگاهی دماپویا با شعار تجربه بهترین خرید تاسیسات ساختمان، بیش از دو دهه قدمت در ارائه انواع تجهیزات و سیستم های سرمایشی و گرمایشی از برندهای معتبر را در کارنامه خود دارد.

این وبسایت همچنین دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین عضو اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی می باشد که طی این سالها با بهره گیری از مشاوران و کارشناسان مجرب توانسته نیاز مشتریان را در حد گسترده ای پوشش دهد. در صورت خرید امکان ارسال محصول بهمراه گارانتی به سراسر کشور وجود دارد.

جهت اطلاع از قیمت و خرید انواع داکت اسپلیت بهمراه گارانتی معتبر به وبسایت دماپویا مراجعه نمایید.

ارسال نظر