شناسه خبر : 32063

توزیع نهال رایگان به تهرانی‌ها از فردا

توزیع نهال رایگان به تهرانی‌ها از فردا

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از توزیع نهال رایگان به شهروندان تهرانی از فردا و از طریق اعلام درخواست به سامانه ۱۳۷ خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، حسین نظری در حاشیه یکصد و سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره طرح استقبال از بهار و فعالیت‌های معاونت خدمات شهری شهرداری تهران برای روزهای پایانی سال گفت: طرح استقبال از بهار امسال در سه بخش عمده در سطح شهر تهران اجرایی خواهد شد. در بخش اول درختکاری و اهدای نهال رایگان به شهروندان از ۱۵ تا ۲۵ اسفند ماه و از طریق سامانه ۱۳۷ انجام خواهد شد.

وی افزود: نهال‌های رایگان از روز گذشته وارد تهران شده و از فردا توزیع آنها آغاز خواهد شد. شهروندان می‌توانند درخواست‌های خود را از طریق سامانه ۱۳۷ مطرح کنند تا تحویل نهال آنها انجام شود.

نظری ادامه داد: شهروندانی که در این حوزه فعالیت بیشتری دارند از طریق سامانه ۱۳۷ مورد تقدیر و تشویق قرار می‌گیرند. با توجه به قرارگیری در چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی مقرر شده به ۴۴ نفر از فعالان این عرصه به عنوان منتخب از طریق سامانه ۱۳۷ تقدیر انجام شود.

تشکیل قرارگاهی برای هماهنگی دستگاه‌ها برای نظافت و آراستگی در ایام پایانی سال

معاون خدمات شهری در بخش دیگری از صحبت‌های خود در تشریح بخش دوم طرح استقبال از بهار در شهر تهران گفت: گل آرایی، نورافشانی و آذین بندی شهر به عنوان موضوعاتی که هر ساله مد نظر قرار گرفته امسال نیز اجرایی خواهد شد؛ اما برای سال جاری نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها در حوزه فضای سبز و کاشت گل را مد نظر قرار می‌دهیم و برای نظافت و آراستگی در ایام پایانی سال نیز همانند ایام بارش برف با تشکیل قرارگاهی در جهت هماهنگی دستگاه‌ها و هم افزایی بیشتر اقدام خواهیم کرد و تشکیل این قرارگاه از فردا آغاز خواهد شد.

پیش بینی مکان‌هایی مشخص و غرف موقت برای دستفروشان پایتخت

در نظر گرفتن ۱۴ نقطه برای ساماندهی دستفروشان در فاز نخست

وی تاکید کرد: در بخش سوم نیز موضوع ساماندهی مشاغل و اقدامات اجتماعی و خدماتی مد نظر قرار گرفته، در ساماندهی موضوع دستفروشان مکان‌هایی مشخص و غرف موقت پیش بینی کرده‌ایم که افرادی که به صورت دائمی یا تنها در ایام پایانی سال کار می‌کنند از طریق این غرف در این ایام ساماندهی شوند.

نظری تاکید کرد: از همه شهروندان و افرادی که مشغول دستفروشی در این ایام خواهند بود تقاضا می‌کنیم همراهی لازم را داشته باشند. در فاز نخست برای ساماندهی، ۱۴ نقطه در شهر تهران در نظر گرفته شده ولی مناطق شهرداری به صورت پراکنده در سطح مناطق خود این غرف را طراحی و پیاده سازی خواهند کرد.

بی تردید اگر در ایام پایانی سال این ساماندهی انجام نشود مشکلات ترافیکی بیش از پیش گریبان شهر تهران را خواهد گرفت.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: در طرح استقبال از بهار کلیه نیروهای خدمات شهری و فضای سبز در حدود ۱۶ هزار نفر در بحث استقبال از بهار فعال هستند.

البته امسال با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان از سوم و چهارم فروردین آمادگی استقبال افطار تا سحر در قالب این طرح تقویت خواهد شد که جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد.

بی تردید اقدامات ما برای استقبال از بهار متناسب با داشته‌ها و امکانات موجودمان در سطح شهر خواهد بود ولی تلاش خواهیم کرد که معابر و میادین اصلی شهر آذین بندی و نورافشانی شوند.

ارسال نظر