شناسه خبر : 31972

تعمیرات اساسی هواپیماها برای سفرهای نوروزی

تعمیرات اساسی هواپیماها برای سفرهای نوروزی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه حدود ۱۶۰ هواپیمای مسافری‌ فعال و عملیاتی است، گفت: شرکت‌های هواپیمایی معمولا ماه‌های بهمن و اسفند، تعمیرات سنگینشان را انجام می‌دهند تا برای ایام نوروز، هواپیماهایشان را به چرخه پروازی برگردانند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، محمد محمدی‌بخش، درباره پروازهای تعطیلات نوروزی توضیح داد: برنامه‌ریزی برای پرواز شرکت‌های هواپیمایی خارجی، شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به مقصد خارج و شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به مقاصد داخل کشور در حال انجام است؛ درخواست‌ها آمده و در حال بررسی هستیم تا با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک و مسیرهای پروازی و تقاضای سفر، علاوه‌بر پروازهای عادی که داریم، به‌صورت فوق‌العاده یک برنامه کامل نوروزی ارائه دهیم.

وی درباره ظرفیت طرح نوروزی در بازه ۲۴ اسفند تا پایان تعطیلات بیان کرد: سال گذشته بیش از دو میلیون نفر در این بازه جابه‌جا شده و با توجه به ماه مبارک رمضان اگر تغییری در روند سفرها نباشد، ظرفیت به اندازه سال گذشته است؛ مگر اینکه تقاضای سفر کاهش یا افزایش پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به اینکه آیا تا پایان سال، هواپیماهای تعمیرشده به ناوگان هوایی بازمی‌گردند، گفت: شرکت‌های هواپیمایی معمولا ماه‌های بهمن و اسفند، تعمیرات سنگینشان را انجام می‌دهند تا برای ایام نوروز و دوران پرتقاضا، هواپیماهایشان را به چرخه پروازی برگردانند.  

محمدی‌بخش درباره ناوگان فعال نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر کل هواپیمای فعال ما ۱۷۵ فروند است و حدود ۱۶۰ هواپیمای مسافری‌مان هم فعال و عملیاتی هستند.

 

ارسال نظر