شناسه خبر : 31885

ایجاد ۴ شهرک صنعتی جدید

ایجاد ۴ شهرک صنعتی جدید

طبق اعلام سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، با تصویب ایجاد ۴ شهرک صنعتی جدید در استان‌های اصفهان، سمنان، کردستان و مرکزی در جلسه هیات دولت، ۳۳۱۱ هکتار به اراضی در اختیار شهرک‌های صنعتی کشور اضافه خواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، شهرک صنعتی تبدیلات گازی در شهرضای استان اصفهان با ۹۸ هکتار مساحت و شهرک صنعتی شماره ۲ شاهرود در استان سمنان با ۵۰۰ هکتار مساحت ایجاد خواهند شد.

همچنین، شهرک صنعتی بزرگ کردستان در دیواندره استان کردستان به مساحت ۷۱۳ هکتار و شهرک صنعتی شهید سلیمانی در زرندیه استان مرکزی نیز با ۲۰۰۰ هکتار مساحت ایجاد می‌شوند.

در حال حاضر با تهیه و ارسال گزارش ضرورت ایجاد و مکان‌یابی شهرک یا ناحیه صنعتی به لحاظ فنی و اقتصادی توسط شرکت‌ شهرک‌های صنعتی هر استان‌ و پس از بررسی و بازدید میدانی کارشناسان معاونت فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گزارش اظهارنظر کارشناسی به هیئت مدیره ارائه و در صورت تأیید مورد تصویب قرار می‌گیرد.

مطابق ضوابط و مقررات قانونی و مفاد بند ۸ قانون راجع به تاسیس شرکت شهرک‌های صنعتی ایران، مجمع عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی ایران موظف است با توجه به سیاست‌های دولت و با تصویب هیئت دولت برای افزایش تعداد شهرک‌های صنعتی اقدامات لازم را انجام دهد. همچنین مجمع عمومی شرکت های تابعه (هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران) می‌تواند با توجه به نیاز و ضرورت نسبت به توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب اقدام کند.

از طرف دیگر به استناد مفاد قانون حمایت از ایجاد نواحی صنعتی روستایی، مصوبه هیئت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان مجمع عمومی شرکت‌های استانی تابعه، شرط لازم برای تصویب نواحی صنعتی جدید با وسعت زیر ۵۰ هکتار و تصویب نهایی آن مشروط به تایید و اخذ مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان است.

گفتنی است سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۱۰ شهرک و ۳۴۱ ناحیه صنعتی و پنج منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌ برداری، ۸۶ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، شش شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، دو مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۱۰۰‌ هزار و ۵۸ قرارداد منعقد شده و بهره ‌برداری از ۴۹هزار و ۸۸۲ واحد صنعتی و ۳۲۷۰ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۹۸ هزار و ۵۹۵ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

 

ارسال نظر