شناسه خبر : 31804

مدیریت پایدار آب امری ضروری برای منابع آبی موجود است

مدیریت پایدار آب امری ضروری برای منابع آبی موجود است

دبیر کل سازمان همکاری های اقتصادی اکو، مدیریت پایدار آب را امری ضروری برای منابع آبی موجود قلمداد کر و گفت: باید از منابع آب برای زندگی مسالمت‌آمیز و رفاه هر چه بیشتر مردم استفاده کنیم

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «خسرو ناظری» روز پنجشنبه در سیزدهمین اجلاس شورای حکام آب در ستاد وزارت نیروی ایران افزود: با توجه به حساسیت مساله آب و همچنین چالش‌های ایجاد شده بواسطه تغییرات اقلیم همکاری بین کشورها باید افزایش یابد، در این زمینه اکو همکاری خوبی داشته و آمادگی دارد که با همه کشورهای عضو همکاری داشته باشد.

دبیر کل اکو ادامه داد: کشورهای عضو اکو ۸ میلیون کیلومتر مساحت و نیم میلیارد نفر جمعیت را در خود جای داده اند هدف این است که محیطی فراهم شود که منجر به رفاه و شکوفایی اقتصادی کشورها شود.

ناظری با بیان اینکه ما بر بهینه سازی منابع طبیعی تاکید داریم، گفت: ما همچنین بر استفاده بهینه و بهره وری آب کشاورزی تاکید داریم. وی با بیان اینکه ما تا ۲۰۲۵ در چارچوب اهداف توسعه سازمان ملل در حوزه آب تلاش می کنیم، گفت: لازم است کشورها با شرکای منطقه همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه ما به حکمرانی یکپارچه منابع آب معتقدیم، گفت: آب همواره مهم‌ترین نیاز کشورها برای معیشت و حیات است.

دبیر کل اکو افزود: از ابتکارهای منطقه ای و سازوکارها حمایت می‌کنیم قطعا این جلسه نتایج و پیامدهای مثبتی را در حوزه آب برای کشورهای منطقه در پی خواهد داشت.

ناظری، مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری را نقطه عطف ابتکارات ایران و یونسکو عنوان کرد و گفت: ایجاد این مرکز در سال ۲۰۰۲ نقطه عطفی در ابتکارات ایران و یونسکو بود.

دبیر کل اکو خاطرنشان کرد: باید از منابع آب برای زندگی مسالمت آمیز و رفاه هر چه بیشتر مردم استفاده کنیم و از دستاوردهایی که در مرکز انجام شده بویژه در حوزه ظرفیت سازی و مشارکت در حوزه بین المللی خرسندیم.

ناظری افزود: ما نیازمند مدیریت درست منابع آب برای استفاده درست از آن هستیم و آب مهمترین نیاز کشورها برای حیات آنهاست.

ارسال نظر