شناسه خبر : 31778

حوادث ریلی ۱۹ درصد کاهش یافت

حوادث ریلی ۱۹ درصد کاهش یافت

قائم مقام راه آهن از کاهش ۱۹ درصدی مجموع حوادث ریلی از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،حسین عاشوری گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده میزان حوادث از ابتدای امسال روند کاهشی داشته است، به طوریکه در ۱۱ ماهه  امسال ، حوادث خروج از خط ۱۲ درصد، آتش سوزی ۶۰ درصد، برخورد با عابر ۲۳ درصد و برخورد با وسایل نقلیه جاده‌ای نیز ۳۳ درصد کاهش داشته است که مجموع این عوامل، کاهش ۱۹ درصدی حوادث ریلی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را رقم زده است.

او بر ضرورت فرهنگ سازی جهت کاهش برخورد با عابرین پیاده تاکید کرد و گفت: در این راستا تمامی اقدامات و تدابیر لازم باید انجام شود چرا که علاوه بر اهمیت حفظ جان انسان ها، هر حادثه‌ای می‌تواند بر عملکرد راه آهن تاثیر منفی بسیاری داشته باشد.

او ادامه داد: لازم است بیشترین حساسیت بر سوانح خروج از خط و عوامل پیشگیرانه اتخاذ شود.

عاشوری تعجیل در امور حمل و نقل ریلی را از جمله مهمترین عوامل ایجاد حوادث ریلی اعلام کرد و گفت: زمانی که در بخش ایمنی با یک مشکل مواجه می‌شویم بایستی با بررسی دقیق جوانب، علل آن را برطرف کنیم.

قائم مقام راه آهن همچنین از مدیران مناطق خواست علاوه بر حفظ ایمنی در ناوگان و خطوط ریلی، تدابیر لازم در مورد ساختمان‌های قدیمی و فرسوده را اتخاذ کرده تا موضوعاتی، چون مشکلات کابل‌های فرسوده در این ساختمان‌ها بستر ساز حوادث و آتش سوزی در ماه‌های گرم سال نباشد.

به گفته عاشوری؛ این مشکلات یکروزه و یک باره قابل حل نیست و بایستی به شکل گام به گام، حل و مراقبت‌های ویژه در این زمینه اتخاذ شود.

ارائه راهکار‌های اصلاحی و برنامه‌ها برای ارتقا ایمنی

در این جلسه مدیران مناطق ضمن ارائه مشکلات و بررسی‌های انجام شده برای ارتقاء ایمنی بیشتر حمل و نقل ریلی، راهکار‌های اصلاحی و برنامه‌های خود را در این راستا عنوان کردند که از جمله این اقدامات می‌توان به آموزش و فرهنگ سازی و هماهنگی با همسایگان خطوط ریلی، کاهش و حذف نیرو‌های فراخوان اشاره کرد.

در ادامه این جلسه با اعلام اینکه تا کنون ۷۴ دستگاه لکوموتیو زیمنس به دوربین‌های نظارتی مجهز شده اند، گزارشی در مورد نصب دوربین‌های نظارتی لکوموتیوها، ارائه و از جمله اهداف این اقدام، نظارت بر عملکرد مامورین، کمک به راهبری قطارها، حفظ منابع سازمان، حفاظت و پالایش حریم ریلی و ... عنوان شد.

ارسال نظر