شناسه خبر : 31737

احتمال حمله ملخ صحرایی از نیمه اردیبهشت به کشور

احتمال حمله ملخ صحرایی از نیمه اردیبهشت به کشور

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات گفت: بنابر پیش بینی فائو، احتمال حمله ملخ صحرایی به استان های جنوبی از نیمه اردیبهشت وجود دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان سعید معین گفت: بنابر گزارش فائو، ملخ صحرایی در جنوب عربستان و یمن در فاز مهاجر قرار دارد.

به گفته او، در سطح چندهکتار مبارزه در شرق آفریقا و شبه جزیره عربستان علیه ملخ صحرایی صورت گرفته است، اما هنوز تراکم بالا نیست.

معین ادامه داد: بنابر پیش بینی فائو و ۱۲ سایت هواشناسی در ۲ ماه آینده بارندگی های خوبی در جنوب شبه جزیره عربستان و شرق آفریقا و همچنین بارش های بالاتر از نرمال در جنوب کشور انتظار می رود که با این وجود احتمال حمله ملخ از نیمه اردبیهشت در استان های جنوبی کشور وجود دارد.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: هم اکنون پایش در استان های جنوبی بوشهر، فارس، خوزستان، جیرفت، خراسان جنوبی، ایلام و کهگیلویه و بویر احمد در حال انجام است  و همواره در صورت حمله احتمالی مبارزه صورت می گیرد.

او با بیان اینکه کمبودی در سم و سم پاش برای مبارزه علیه ملخ صحرایی نداریم، گفت:برآوردها حاکی از آن است که در صورت شرایط مساعد آب و هوایی، سطح مبارزه علیه ملخ صحرایی به ۸۰ تا ۱۰۰ هزارهکتار برسد.

 

ارسال نظر