شناسه خبر : 31709

بارش در حوضه‌ آبریز فلات مرکزی طی هفته آینده

بارش در حوضه‌ آبریز فلات مرکزی طی هفته آینده

موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو در جدیدترین پیش‌بینی خود از کاهش محسوس بارش در هفته جاری در حوضه‌های آبریز کشور خبر داد و اعلام کرد: هفته آینده حوضه آبریز فلات مرکزی دارای بالاترین میزان بارش خواهد بود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس تازه‌ترین گزارش مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، وضعیت بارش‌های کشور از ابتدای زمستان امسال کمی بهتر شده اما همچنان نسبت به دوره بلندمدت کاهشی است.

براساس این گزارش، برای هفته جاری وقوع بارش محسوسی در کل کشور پیش بینی نمی شود.

همچنین با توجه به چشم انداز بارش پیش بینی شده برای هفته آینده وقوع بارش ها به طورعمده در مناطق شمالی، مرکز، شرق و غرب کشور مورد انتظار است.

حوضه آبریز دریای خزر، دارای بالاترین میزان بارش این هفته

بر پایه این گزارش، حوضه آبریز دریای خزر این هفته بیشینه بارش ۹.۳ میلیمتری و متوسط محدوده ۳ دهم میلیمتری را دارد که بیشترین میزان در بین حوضه‌های آبریز کشور است.

مقام دوم پربارش‌های این هفته مربوط به حوضه آبریز مرزی شرق با بیشینه بارش ۷.۴ میلیمتر و متوسط محدوده ۶ دهم میلیمتری است.

هفته جاری حوضه آبریز فلات مرکزی بیشینه بارش ۷ میلیمتر و محدوده بارش ۱ دهم میلیمتری را شاهد خواهد بود.

حوضه آبریز دریاچه ارومیه هم این هفته بیشینه بارش ۲.۷ میلیمتری با متوسط بارش صفر میلیمتر را دارد.

حوضه آبریز قره قوم هم بیشینه بارش ۲.۳ میلیمتری با متوسط محدوده ۱ دهم میلی‌متر را دارد.

حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان بیشینه بارش ۱ میلیمتری و متوسط محدوده صفر میلیمتری را تجربه می‌کند.

این هفته از ۳۰ حوضه آبریز درجه‌ دو کشور، ۳ حوضه بدون بارش است.

بارش در حوضه‌ آبریز فلات مرکزی طی هفته آینده/ کاهش محسوس بارش در هفته جاری

حوضه آبریز فلات مرکزی، پُربارش هفته آینده

بر پایه این گزارش، در هفته منتهی به ۱۲ اسفندماه همه حوضه‌های ۶ گانه اصلی آبریز کشور بارش‌های را دریافت خواهند کرد که بالاترین میزان آن در حوضه آبریز فلات مرکزی خواهد بود.

بر این‌ اساس، حوضه آبریز فلات مرکزی در هفته منتهی به ۱۲ اسفندماه بیشینه بارش ۵۸.۱ میلیمتری و متوسط محدوده ۶.۹ میلیمتری را خواهد داشت که بیشترین میزان در بین حوضه‌های آبریز کشور خواهد بود.

حوضه‌ آبریز دریای خزر هم در هفته منتهی به ۱۲ اسفندماه بیشینه بارش ۵۵.۸ میلیمتری با متوسط محدوده ۱۱.۹ میلیمتری را تجربه خواهد کرد.

هفته آینده حوضه‌ آبریز مرزی شرق بیشینه بارش ۵۵.۹ میلیمتری و متوسط محدوده ۳۲.۶ میلیمتری را تجربه خواهد کرد که متوسط محدوده آن نیز ۷.۸ میلیمترخواهد بود.

حوضه‌ آبریز خلیج فارس و دریای عمان هم در هفته منتهی به ۱۲ اسفندماه بیشینه بارش ۲۹.۵ میلیمتری و متوسط محدوده ۳.۹ میلیمتری را تجربه خواهد کرد.

حوضه آبریز قره قوم در هفته منتهی به ۱۲ اسفندماه بیشینه بارش ۲۰.۶ میلیمتر با متوسط محدوده ۶.۵ میلی‌متر را تجربه خواهد کرد.

حوضه آبریز دریاچه ارومیه هم در هفته منتهی به ۱۲ اسفندماه بیشینه بارش ۱۷.۹ میلیمتری و متوسط محدوده ۲.۵ میلیمتری خواهد داشت.

هفته آینده از ۳۰ حوضه آبریز درجه‌ دو کشور، هیچ حوضه ای بدون بارش نخواهد بود.

ارسال نظر