شناسه خبر : 31599

یک میلیون و ۱۴۱ هزار شغل ایجاد شده در سامانه رصد اشتغال ثبت شد

یک میلیون و ۱۴۱ هزار شغل ایجاد شده در سامانه رصد اشتغال ثبت شد

رییس دبیرخانه شورای‌عالی اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: یک میلیون و ۱۴۱ هزار نفر در سامانه جامع رصد، پایش و نظارت بر اشتغال خدماتی جمله صدور مجوز، تسهیلات و مشاوره دریافت کردند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «قاسم رستم پور»  با اشاره به فعالیت سامانه رصد اشتغال، اظهار داشت: بیش از ۲ میلیون خدمت اعم از تسهیلات و مجوز کسب و کار از سوی دستگاه‌ها به این یک میلیون و ۱۴۱ هزار نفر ارائه شده است.

وی بیان داشت: دولت سیزدهم وعده سالانه ایجاد یک میلیون و ۲۱۲ هزار شغل را داده است که در این راستا و بنابر اظهارات دستگاه‌های اجرایی ۹۴ درصد پیشرفت داشته است. ولیکن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وظیفه نظارت وصحت سنجی این تعداد را دارد و اکنون در حال اجرا است.

رییس دبیرخانه شورای‌عالی اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سامانه رصد، پایش و نظارت بر اشتغال یکی از مهم‌ترین شاخص‌های نظارت بر مشاغل ایجاد شده است و هر نوع خدماتی از جمله صدور مجوز، تسهیلات، مشاوره و سایر موارد به متقاضیان که در این سامانه توسط دستگاه‌ها ارائه می‌شود ثبت و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در سامانه رصد اشتغال ۱۸ هزار و ۱۴۱ کاربر فعال هستند، گفت: ناظران ملی و استانی از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، استانداران، مدیران و کارشناسان در بخش دولتی و اجرایی دسترسی به اطلاعات و آمار و نحوه فرایند اشتغال دارند.

رستم پور خاطر نشان کرد: در این سامانه امکان نظارت بر طرح‌های ملی اشتغال فراهم شده است و بر اساس کدملی افرادی که خدمات دریافت کرده‌اند، پیگیری‌ها صورت می‌گیرد.

رییس دبیرخانه شورای‌عالی اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نظارت سه مرحله ای بر مشاغل خبر داد و گفت: سه مرحله نظارت و صحت سنجی نسبت به مشاغل ایجاد شده در سامانه صورت می‌گیرد، در مرحله اول از سوی وزارت کار پیامکی جهت مراجعه به سامانه استعلام شغلی برای مشاهده داده ثبت شده مجری ارسال می‌ شود ودر مرحله دوم تماس و در مرحله سوم نظارت به‌صورت حضوری انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: تماس‌ها از طریق سامانه‌ای با شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۷۳ مشخص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت می‌گیرد و اگر نقضی در خدمات‌رسانی باشد از طریق متقاضیان جویای کار اعلام و توسط کارشناسان بررسی می‌شود.

رستم پور با اشاره به اینکه ۲۲۴ هزار نظارت تلفنی صورت گرفته است گفت: ۲۵۵ هزار مورد پیامک به افراد ارسال شده است که از این تعداد ۹ هزار و ۵۰۰ نفری که به سامانه استعلام وضعیت شغلی مراجعه کرده‌ و خدمات دریافت شده در بحث ایجاد اشتغال را تایید کرده‌اند. تعداد قابل توجهی از مخاطبان به این سامانه مراجعه نکرده‌اند.

رییس دبیرخانه شورای‌عالی اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: ۷۲ درصد، نظارت تلفنی تایید شده است.

به گفته وی، ۱۶هزار مورد بازدید حضوری از مشاغل ایجاد شده صورت گرفته است.

ارسال نظر